De vier scheidsrechters die de wedstrijden van SV Delden E1 en F3 in goede banen leidden, geflankeerd door hun begeleiders. V.l.n.r. Hans Klumpers, Pien Laarhuis, Nikita Kuiper, Marlon Schumacher, Anne Horstman en Gerrit Pelle.

Dat vrouwen en meisjes volop meedoen bij SV Delden, dat was al langer bekend. Zaterdag 15 maart werd dit nog maar eens onderstreept, deze keer door vier speelsters uit het meisjes B-elftal die hun debuut maakten als scheidsrechter bij de wedstrijden van de E- en de F-pupillen. Onder begeleiding van de ervaren scheidsrechters Hans Klumpers en Gerrit Pelle kregen de duo's Nikita Kuiper en Pien Laarhuis en Anne Horstman en Marlon Schumachter de verantwoordelijkheid voor de wedstrijden van SV Delden E1 en SV Delden F3.

Hoewel de jonge scheidsrechters zelf na afloop vonden dat het fluiten op sommige momenten nog wel wat beter had gekund, waren hun begeleiders heel enthousiast over het debuut van de vier meisjes. Vanaf het allereerste fluitsignaal tot het traditionele afsluitende penalty schieten hebben ze de twee sportieve duels keurig in goede banen geleid en dat is toch zeker een compliment waard. Grote klasse, meiden!