Klik op de foto voor meer foto's. Bert Sanders en Peter Brusse

Op vrijdag 13 september was het feest bij SV Delden! Na vijftien jaar intensief gebruik kreeg het hoofdveld een nieuwe toplaag en werd het officieel geopend. Leden, ouders en andere belangstellenden kwamen in groten getale naar Sportpark de Mors om deze bijzondere avond mee te maken.

Het programma begon met de officiële opening door Issam El Maach van FC Twente en Wethouder Scheperman van de Gemeente Hof van Twente. Na een kort woordje van voorzitter Carmen Brinkcate was het tijd voor het symbolische moment: het doorknippen van het lintje. Vervolgens mocht de wethouder een penalty nemen bij Issam, en tot groot enthousiasme van het publiek belandde de bal in het doel.

Daarna nam de jeugd het veld over voor de penaltybokaal, verdeeld over drie doelen, één voor elke leeftijdscategorie. Issam El Maach liep vol enthousiasme over het veld om de keepers te coachen en de jonge spelers aan te moedigen. Hij waagde zelf ook nog een poging met een penalty, maar deze werd knap gestopt door penaltykiller Tom Sueters. Na spannende rondes werd per leeftijdsgroep een penaltybokaal uitgereikt aan de beste schutter.

Toen was het tijd voor de wedstrijd tussen de senioren en de jeugd. Een mixteam van Delden 3 en Delden 4 nam het op tegen een mix van JO17 en JO19. De jeugd had vaak de bal, maar de senioren bleken slimmer en vooral effectiever. Dit leidde uiteindelijk tot een 2-0 overwinning voor de senioren, die hun ervaring goed uitspeelden.

De avond eindigde gezellig in Sportkantine De Finish, waar onder het genot van een hapje en een drankje nog lang werd nagepraat. Het vernieuwde hoofdveld werd met veel plezier ingewijd en SV Delden kijkt terug op een geslaagde avond vol sportiviteit en gezelligheid!