Klik op de foto voor meer foto's

Vorig weekend was het weer zover; ons jaarlijkse voetbalkamp voor de jeugd t/m JO12. Op zaterdag 22 juni en zondag 23 juni 2023 heeft SV Delden haar voetbalkamp georganiseerd op locatie bij ‘noaber verenging’ Scouting DeldenWat was het weer gaaf en wij kunnen terugkijken op een geslaagde editie!

Overdag mochten wij +/- 100 kinderen verwelkomen en ’s nachts bleven er +/- 80 kinderen “slapen” en feesten. De allerkleinste SV Delden; helden kabouters en welpen, hebben overdag deelgenomen aan het programma en de jeugd JO8 t/m JO12 leeftijd zijn ook ’s nachts vlakbij ons mooie Sportpark de Mors verbleven. Dit jaar hadden wij geen tentenkamp, maar in het scoutinggebouw slaapzalen ingericht per leeftijdsgroep/team. Voor alle leeftijden was er iets te doen en wat is er nu leuker dan met je voetbalvrienden avonturen te beleven en plezier te maken!

Plezier staat bij SV Delden hoog in het blauw-gele vaandel. Naast lekker voetballen hadden wij dan ook weer een aantal superleuke activiteiten georganiseerd! Er was een stormbaan, er was een buikschuifbaan/krokodil, bumpervoetballen en diverse voetbalspelletjes klaargezet. Ieder spelertje was ingedeeld in een groep vernoemd naar een EK deelnemend voetballand. Dit alles in een mix van verschillende leeftijdsklassen. Erg leuk hoe groot en klein mooi samengaat binnen SV Delden! Ook waren er heuse prijzen te winnen dit jaar! Er was een BINGO waarbij iedereen een prijsje heeft gewonnen en ook de penaltybokaal mocht niet ontbreken. De allerkleinste spelers van de kabouters zijn na de BINGO ’s middags om +/- 14:30u naar huis gegaan en de Welpen tot en met JO12 gingen de strijd nog aan om de SV Delden voetbalkamp Penaltybokaal 2024! Tijdens de penaltybokaal hebben wij een aantal echte keepers uit onze JO17, Steyn Brouwer, Pim Geerdink en Sylvano Keus bereid gevonden de doelen te verdedigen. Het werd op ons hoofdveld bij SV Delden dan ook een mooi strijd tussen de team- en leeftijdsgenoten wie er met de penaltybokaal van zijn leeftijdsklasse vandoor mocht gaan! In de leeftijdsklasse JO7/JO8 ging uiteindelijk Max Bunschoten uit JO7 er met de bokaal vandoor. In de leeftijdsklasse JO9/JO10 Koen ter Beek uit JO10 en in de oudste leeftijdsklasse, JO11/JO12, was er een eervolle vermelding en penaltybokaal voor Ewout Brinkcate uit JO12. Allemaal fantastisch gedaan en nogmaals gefeliciteerd!

Al dit sporten, bewegen en plezier maken, maakt hongerig en dorstig! Na de prijsuitreiking penaltybokaal op onze kamplocatie zijn wij bij terugkomst dan ook lekker met zijn allen gaan BBQ’en. Deze was weer perfect verzorgt en ontzorgt door Vlees & Partyservice Rob Kleinsman. De jeugd JO8 t/m JO12 leeftijd gingen na de BBQ verder met programma van het kamp. En wat een gaaf programma was het nog! In overleg met onze noaber van Zwembad De Mors (SBR) en onder begeleiding badmeesters, mochten wij als SV Delden namelijk buiten openingstijden in de avond tot 19:30u discozwemmen! Ook onze voetbalkamp “huis DJ”, Victor de Jong, van ‘de vinyl brothers’ was weer aanwezig en zorgde voor extra sfeer! Het was weer goed vertoeven en de hitjes waren fijn!

Bij terugkomst van het zwemmen was er ons avond/nachtprogramma op het terrein van onze kamplocatie. Met dank aan Joost Offerein van C&S Audiovisueel  kon er binnen een EK wedstrijd gekeken worden op een groot scherm middels beamer en er kon lekker buiten gespeeld, gevoetbald en verder gefeest/gechild worden. Ook was er weer een kampvuur en in het donkere bos werd een spannend dierengeluidenspel gespeeld! De kinderen die wilden gaan slapen, gingen naar hun kamer en konden slapen, maar, zoals dat op kamp hoort, werd er vooral ook nog veel gefeest en was het nog lang ’s nachts onrustig!

Na een kort nachtje waren de eerste kinderen al weer mooi bijtijds wakker. Nadat iedereen wakker (gemaakt) was, werd het inmiddels befaamde “ontbijtstraatje” ingericht en kon er per leeftijdscategorie ontbijt afgehaald worden en genuttigd. Hierdoor waren wij vrij vlot klaar en konden wij nadat wij samen de vertrekken opgeruimd hadden, waarvoor weer dikke complimenten aan de kinderen (!!), verder met het restant van het programma. Nu was het de beurt aan de oudste jeugd om BINGO te spelen. Na afronding van de BINGO was het einde van het kamp in zicht gekomen en kwamen de eerste ouders om hun, moe, maar voldane kinderen, op te halen.

Er zijn volgens goed kamp gebruik, momenteel nog wel wat spullen blijven liggen. Dit gaat van shirt, bidons, slipper (s) tot een hoofdkussen. Deze spullen hebben wij verzameld en daar waar mogelijk in één doos gedaan. Deze doos met opschrift “gevonden kamp SVD 2024” staat bij de gevonden voorwerpen achter de kleedkamers die door SV Delden gebruikt worden bij Sportpark de Mors binnen. Bij vragen hierover kan contact worden opgenomen met kamporganisatie.

SV Delden beschikt over een geweldig team aan jeugdtrainers/leiders en andere vrijwilligers. Hierdoor hebben we o.a. weten te regelen dat er voor iedere leeftijdscategorie een bekende leider en/of trainer aanwezig was om de groepen te begeleiden, werd het kamp opgebouwd/versierd, waren de boodschappen gehaald, was het ontbijt, de lunch en het avondeten verzorgd en hebben wij onze kamplocatie weer ‘fris en fruitig’ kunnen opleveren na het voetbalkamp.

Ook de samenwerking met onze “noabers” Zwembad De Mors (SBR) en Scouting Delden was fijn! De vereniging dat zijn wij met zijn allen en fijn dat dit zo breed gedragen wordt binnen SV Delden! Zonder al deze hulp/medewerking was dit kamp namelijk niet mogelijk geweest en/of zo succesvol geworden. De kinderen hebben genoten en mede namens hen en SV Delden, nogmaals geweldig bedankt!

Wij kijken terug op een fantastisch voetbalkamp 2024 en hopen dat iedereen net zo heeft genoten als wij !

Met sportieve groet,
Kamporganisatie SV Delden