Onder de noemer "blauw-geel" – de officiële kleuren van Stad Delden – hebben we allerlei wetenswaardigheden over SV Delden verzameld: de historie van de vereniging, de historie van de website, het onofficiële motto, het officiële clublied en informatie over het officiële logo. Onmisbare bagage voor elk SV Delden-lid.

Het blauwe shirt met de gele baan
De spelers van SV Delden zijn, behalve door de blauwe broek en de blauw-gele kousen, natuurlijk vooral herkenbaar door het shirt. Het officiële shirt is "blauw met een gele verticale baan in het midden, in voor en achterpand," aldus het huishoudelijk reglement van de vereniging.

Aan het begin van het eerste verenigingsjaar, seizoen 1923-1924, werd door de toenmalige V.V. Delden nog niet gespeeld in blauw-geel, maar in de kleuren rood en geel. Deze kleuren waren een erfenis van D.V.C., de Deldensche Voetbal Club uit het eerste kwart van de twintigste eeuw. Zie ook de uitgebreide historie op deze website – klik hier.

Op de eerste officiële jaarvergadering, op vrijdag 23 augustus 1923, werd echter al geopperd dat: "wanneer we de naam Delden willen voeren, we ook de Delden-kleuren moeten nemen." Hiermee ging de vergadering akkoord.

Er werd in dezelfde vergadering nog even overwogen ook het boompje uit het gemeentewapen op de shirts aan te brengen, maar dat werd voor de meeste arbeiders-spelers destijds te duur. Bijgevolg kan in het seizoen 1924-1925, in blauw en geel, voor het eerst aan de competitie deelgenomen. Blauw en geel zijn sindsdien de officiële kleuren van SV Delden.

bron historie: Johan Bos (1994), "Wij worden hier nog helden op voetbalgebied; de vroege voetbalhistorie van Stad Delden 1885-1929"