Hier volgen weer een aantal mededelingen van bestuurlijke aard. Dit keer met de onderwerpen Happy fris, CV installatie, Inkoop energie en bierverkoop in het clubhuis.

Happy fris
Het bestuur heeft besloten dat frisdrank vanaf 1 april 1 euro gaat kosten. Reden voor de verlaging is de overeenkomst met de nieuwe leverancier voor de kantine bevoorrading. Daarnaast is deze verlaagde prijs een prima duwtje in de rug voor het happy fris beleid.

CV Installatie

De CV installatie is al een tijdje aan vervanging toe. Er zijn veel klachten en het systeem is verouderd. Alhoewel vervanging een dure aangelegenheid is heeft het bestuur besloten de CV installatie vóór ingang van het nieuwe seizoen te laten vervangen. Er is door de gemeente al een subsidie toegekend, maar in overleg met de gemeente is er een herziene subsidie aanvraag ingediend. Wellicht wordt de subsidie dus nog wat hoger. Naar verdere financieringsmogelijkheden wordt momenteel nog gekeken. Voor technische vragen kun je terecht bij Ronnie Schutte.

Inkoop energie
De afgelopen periode heeft penningmeester Leo Rouhof zich gebogen over de aanbiedingen van verschillende energieleveranciers. We hebben besloten om met een nieuwe leverancier te gaan werken, namelijk Qwint. Op basis van ons huidige gebruik kan dit een besparing opleveren van meer dan duizend euro per jaar. We verwachten dat met de komst van een nieuwe CV installatie de besparing nog verder oploopt.

Nieuw in assortiment: bier uit fles
Na alle voordelen en nadelen tegen elkaar te hebben afgewogen heeft het bestuur besloten dat er vanaf april ook pijpjes Grolsch bier worden verkocht in het clubhuis. Reden voor dit besluit is onder andere de sterk gestegen inkoopprijs van Grolsch tapbier in de afgelopen jaren waardoor de marge steeds meer onder druk is komen te staan. Er zal ook nog steeds bier van de tap te verkrijgen zijn op donderdag en zondag. Het bier dat uit de tap zal vloeien is Tukkerspils.
De komende tijd zullen de koelingen gereed worden gemaakt, waarna de verkoop van start gaat.