Twee belangrijke onderwerpen tijdens de Algemene Ledenvergadering van eind november waren de kantineopbrengsten en de gemeentelijke accommodatievisie. Via de website wil het bestuur van SV Delden alle leden graag nader informeren over deze onderwerpen. Daarnaast willen we, op de drempel van het nieuwe jaar, iedereen graag informeren over een aantal andere ontwikkelingen binnen onze vereniging.

Registratie consumpties

Voor een sportvereniging als SV Delden zijn de kantineopbrengsten een belangrijke inkomstenbron. Zoals al aangekondigd tijdens de Algemene Ledenvergadering, wil het bestuur van SV Delden scherper toezicht kunnen houden op de financiële huishouding in ons clubhuis. Dit betekent dat we vanaf 1 januari nauwkeuriger in kaart gaan brengen welke consumpties er allemaal in de kantine genuttigd worden. Er zal een kassa worden geplaatst waarop betaalde consumpties worden aangeslagen. Daarnaast moeten alle overige consumpties, bijvoorbeeld op naam van commissies, worden geregistreerd in een consumptielijst. Wij vragen iedereen hier goed op te letten, alleen zo kunnen we een goed overzicht verkrijgen over wat er in en uit gaat binnen onze vereniging.

Accommodatievisie Hof van Twente

Tijdens de Algemene Ledenvergadering is reeds melding gemaakt van de accommodatievisie van de gemeente Hof van Twente. De gemeenteraad heeft een amendement aangenomen waarmee de gemeente zich niet meer uitspreekt voor één sportcomplex in Delden op de lange termijn. Zie ook het bericht hierover op Nieuws uit Delden.

Nieuwe wedstrijdsecretaris jeugd

Henk ter Hofsté zal vanaf januari het wedstrijdsecretariaat bij de jeugd van SV Delden overnemen van Gerard Dijk. Het mail-adres blijft ongewijzigd: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Het telefoonnummer van Henk kunnen jullie vinden op de website, op de club-info pagina's.

Gerard Dijk verruilt het wedstrijdsecretariaat bij de jeugd voor een plaats in de sponsorcommissie van SV Delden. Henk en Gerard, veel succes en plezier gewenst.

Voorspoedig herstel René Belt

Onlangs heeft hoofdtrainer René Belt een geslaagde bypassoperatie ondergaan. Het herstel gaat tot dusver voorspoedig, maar de eerste maanden van 2014 zal René nog niet actie komen bij SV Delden. Zijn taken worden zo veel mogelijk waargenomen door de begeleiding en het kader van het eerste elftal.
Het bestuur wenst René een verder voorspoedig herstel!

Hoftoernooi en jeugdtoernooi 2014

SV Delden zal in 2014 het Hoftoernooi organiseren. Tijdens dit toernooi, dat voor de vierde keer gehouden zal worden, treden de eerste elftallen van de negen voetbalverenigingen uit de Hof van Twente tegen elkaar aan. Een toernooicommissie zal zich gaan buigen over het reilen en zeilen tijdens dit evenement, dat zal plaatsvinden op vrijdagavond 15 augustus.
Een dag later zal het SV Delden jeugdtoernooi plaatsvinden.

Activiteiten in de winterstop

Na de laatste wedstrijden in het weekend van 14 en 15 december hebben inmiddels alle teams van SV Delden winterstop. Dit wil echter niet zeggen dat de (voetbal)activiteiten stil liggen. Integendeel, meteen vanaf begin januari is er voor iedereen bij SV Delden alweer van alles te doen. De eerste activiteiten in het nieuwe jaar zijn traditioneel de nieuwjaarsreceptie (donderdag 2 januari, vanaf 20:30 uur in het clubhuis), het zaalvoetbaltoernooi om de Mösbokaal (zaterdag 4 januari in Sporthal De Reiger) en het Hof van Twente zaalvoetbaltoernooi voor de E- en F-zeventallen (verspreid over verschillende weekenden en over verschillende sporthallen).

Herstart competitie 2014
Voor de meeste elftallen zal de winterstop duren tot het tweede weekend van februari, wanneer voor de meeste jeugdteams de eerste wedstrijden van de voorjaarscompetitie op het programma staan. Ons eerste elftal mag, omdat de competitie maar liefst veertien teams kent, drie weken eerder al weer beginnen. IJs en weder dienende staat op zondag 19 januari de uitwedstrijd tegen Klein Dochteren op het programma en een week later, op zondag 26 januari, de thuiswedstrijd tegen VV Rood Zwart. We wensen 'onze jongens' alvast veel succes en hopen op goede weersomstandigheden en een sportieve en spannende tweede derby van dit seizoen.

Gelukkig en gezond nieuwjaar

Tot slot wenst het bestuur van SV Delden iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar.