De grootste fan van het Nederlandse amateurvoetbal, John Panhuijsen, was vandaag getuige hoe SV Delden in de eerste competitiewedstrijd direct de koppositie pakte.

Grootste fan van het Nederlandse amateurvoetbal

Al 36 jaar bezoekt John Panhuijsen iedere zaterdag en zondag een wedstrijd in het Nederlandse amateurvoetbal. Zijn doel: Een bezoek brengen aan alle 2.386 amateurverenigingen in Nederland. De liefhebberij begon in 1984, toen hij de Amsterdamse derby tussen RDC en Sport bezocht. Daarna besloot Panhuijsen alle clubs in Amsterdam te gaan bezoeken, maar dat idee liep al snel uit de hand. Tegenwoordig reist hij met het openbaar vervoer stad en land af om amateurclubs te bezoeken en een wedstrijd te bekijken. De teller staat ondertussen ergens rond de 1700 wedstrijden.

Bezoek SV Delden

Zondag 20 september 2020 stond de start van het nieuwe voetbalseizoen in de 4e klasse B op het programma. Tijdens de tweede helft van de wedstrijd SV Delden – Sportclub Neede wordt John herkend als die fervent voetballiefhebber en vanzelfsprekend uitgenodigd even wat te komen drinken in de kantine. John vertelt enthousiast over zijn voetbalhobby en blijkt van iedere voetbalclub waar hij een bezoek aan brengt ook op de hoogte te zijn van rangen en standen in die voetbalklasse. De komende tijd bijt John zich vast in de 4e klasse B van het zondagvoetbal in Oost Nederland. Prachtig verhaal en fantastisch dat ook ons sportpark met een bezoek van John is vereerd! Uitermate tevreden met het vertoonde spel van de thuisclub, de koppositie én de ontvangen SV Delden handdoek toog John weer naar station Delden CS om met die andere blauw gele trein richting Amsterdam af te reizen.