Eindelijk was het weer eens zover, de Deldense derby stond op de rol. In een heerlijk herfstzonnetjes leken alle ingrediënten aanwezig. In de voorwedstrijd bestreden de pupillen van beide verenigingen elkaar. Onze SV Delden trok met de 2 – 3 uitslag aan het langste eind. Het goede voorbeeld was dus gegeven. Met de aftrap van schutterskoning Harry ter Horst begonnen we aan het hoofdmenu van de middag.
SV Delden begon sterk aan de wedstrijd. De eerste kansen waren dan ook voor de jongens in het blauw-geel. Na 7 minuten kon Rood Zwart aan de eerste aanval gaan denken. SV Delden bleef gevaarlijker en het goede doorgaan van Timo Gerritsjans kon door een duw maar zo een strafschop opleveren, maar scheidsrechter Huisstede wilde hieraan niet meewerken. In dezelfde minuut kreeg Coen Witteveen een prima kopkans, maar hij zag niet de mogelijkheid de bal tussen de palen te werken. Na een dik kwartier kwam er toch wat zand in de SV Delden motor. Bleef een foute terugspeelbal in eerste instantie nog zonder gevolgen en met een uitstekende redding van Roy Poelman nog de nul te houden. In de 18e minuut was het dan toch raak. Mark Tuitert kreeg de bal ongelukkig op zijn schoen en verdween maar zo in het netje; 1 – 0. Een fikse tegenvaller na zo’n flitsend begin. Gaandeweg werd Rood Zwart sterker, met name Collin Monteiro was een lastpak voor de SV Delden defensie. In de 35 e minuut wist hij in een uitgespeelde aanval Jan Baake te bereiken. Met een simpele intikker bracht hij Rood Zwart op een riante 2 – 0 voorsprong. De jongens van Rene Belt deden er van alles aan om de spanning terug te brengen. Een uitstekende voorzet van Colin Neuber bracht Brian Otten in stelling, Helaas zag Brian zijn kopbal naast gaan, het zat dan ook niet mee. De eerste helft werd besloten met een prima aanval van Rood Zwart. Met een prima ingreep wist Mark Tuitert erger te voorkomen.
In de tweede helft werd het steeds moeilijker voor SV Delden de spitsen te bereiken en kon Rood Zwart het heft in handen nemen. Helaas moest Roy Poelman vroegtijdig het veld verlaten, zijn uitkomen was volgens scheidsrechter Huisstede niet reglementair en zag hierin een rode kaart. De jeugdige Twan Eijsink verving hem prima en gaf duidelijk zijn visitekaartje af. Maar met 10 man leek de wedstrijd gaandeweg dood te bloeden. Zo kreeg de tweede helft niet de glans die het in de eerste drie kwartier had. Jammer voor Twan Eijsink, want hij leek zijn doel schoon te houden, dat hij ver in blessuretijd moest buigen voor een vlammend schot van Jelte Linderman. Al met al een verdiende overwinning voor Rood Zwart.