Als een van de eerste verenigingen binnen de Hof van Twente heeft SV Delden voor alle vrijwilligers die een rol hebben binnen het jeugdkader een VOG aangevraagd. Een VOG is een Verklaring omtrent Gedrag waaruit blijkt dat het gedrag uit het verleden van iemand geen bezwaar oplevert voor het gevraagde doel, in dit geval het omgaan met jeugdspelers.

Iedereen kent ondertussen de verhalen wel varierend van zwemleraren tot hockeycoaches. Om te voorkomen dat iets dergelijks ook bij SV Delden kan gebeuren is besloten om voor elke vrijwilliger binnen het jeugdkader een VOG aan te vragen. Iedereen, van de bestaande tot de nieuwe vrijwilligers, heeft zonder bezwaren meegewerkt. BIj de aanvraag van de VOG wordt alleen gecontroleerd op functie aspecten die te maken hebben met het werken met kinderen.
Het verplicht stellen van de VOG geeft meer zekerheid over het verleden van mensen en vermindert de kans dat iemand, die eerder in de fout is gegaan met kinderen , een daaraan gerelateerde functie binnen de sportvereniging kan uitoefenen. De VOG is dus een maatregel die de kans op seksuele intimidatie verkleint.

SV Delden geeft op deze manier een signaal af naar de ouders van bestaande en potentiele jeugdleden dat hun kinderen onbezorgd kunnen voetballen.