Donderdagavond 8 januari hield SV Delden haar traditionele nieuwjaarsbijeenkomst. De opkomst viel een beetje tegen; we hadden – ook op de training trouwens – toch zeker meer 'overige senioren' verwacht.

De leden die er wél waren, hoorden voorzitter Hans van Laarhoven een enthousiaste en positief gestemde speech afsteken, waarbij hij meerdere keren op instemmend applaus kon rekenen. Ook aan zijn oproep, tot slot van zijn speech, om een financiële bijdrage te leveren aan een rolstoelbus voor het Rode Kruis Hof van Twente, werd door de aanwezige leden massaal gehoor gegeven.

In zijn terugblik op 2014 kon Hans vooral bij de jeugd positieve ontwikkelingen benoemen, zoals de gestage groei van het aantal leden en de sportieve successen van verschillende teams, zowel bij de jongere als bij de oudere jeugd. Bovendien klopten ook vorig jaar weer diverse jeugdspelers nadrukkelijk op de deur van het eerste elftal en het dameselftal. Het zijn vooral deze ontwikkelingen die 2015 tot een veelbelovend jaar maken, met zonder twijfel tal van interessante sportieve uitdagingen.

Voor een aantal teams staan de eerste sportieve uitdagingen van het nieuwe jaar komend weekend al op het programma. Zaterdag zullen enkele jeugdelftallen alweer in actie komen en zondag zal ook het eerste elftal zijn eerste oefenwedstrijd spelen, thuis tegen Almelo 1, aftrap om 11:00 uur.

Voor de meeste andere teams – en zeker voor de overige senioren – zal de eerstvolgende sportieve uitdaging de doordeweekse training zijn. Ook in de winterstop geldt immers: Trainen is gaaf! Graag tot volgende week!