De winnaars van de Mösbokaal 2014

Traditioneel wordt er op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar gestreden om de felbegeerde Mösbokaal. Overdag speelt de jeugd onderling het toernooi, 's avonds is het de beurt aan de senioren. Dit jaar is ervoor gekozen om de oudste jeugdteams bij de senioren aan te laten sluiten. Er worden gelijkwaardige teams samengesteld door spelers van het 1e en van de jeugd te mengen met spelers van de overige teams. Door een overweldigende deelname konden dit jaar 8 teams samengesteld worden. Deze 8 teams werden onderverdeeld in 2 poules van 4 teams. In de poulefase speelde ieder team één keer tegen de andere teams in de poule. De nummers 1 en 2 uit de poules gingen verder naar de halve finales. En uiteraard speelden de winnaars van de halve finales de finale.

Ook dit jaar werden na twee gespeelde wedstrijden van de heren een wedstrijd van de dames gespeeld. Zij speelden evenals voorgaande jaren een eigen toernooi. Dit jaar deden de dames van de B1 ook mee aan het toernooi. Deze dames uit de B1 waren niet alleen een welkome aanvulling voor de veldvulling, zij lieten zien dat ze een behoorlijk potje konden voetballen en krikten het niveau aardig omhoog. Het seniorenteam en het juniorenteam werden met elkaar gemixt en vervolgens opgedeeld in 3 teams. Ieder team nam het 2 keer op tegenover de andere teams. Team 1 ging dit jaar met de prijs aan de haal. Na 3 gespeelde wedstrijden hadden zij de buit al binnen, dus de laatste wedstrijd werd nog gespeeld om des keizers baard. Daardoor kon team 3 een overwinning uit het vuur slepen en daarmee de 2e plaats in het toernooi.

Ook bij de heren waren de junioren een welkome aanvulling op het toernooi. Dat de overige senioren toch wel eens een training laten schieten, werd in dit toernooi genadeloos afgestraft door deze jonge garde. Voorafgaand werd team 3 als gedoodverfde favoriet van het toernooi

gebombardeerd. Met spelers Timo Gerritsjans, Coen Witteveen, Mart ten Tusscher, Sven Wold, Frank van Geenen, Dinand Lutke Willink, Justin Neuber en Marc Brinkcate hadden zij technisch begaafde voetballers in de selectie en wonnen zij ook de poulefase, echter zat team 1 team 3 op de hielen. In de laatste wedstrijd van de poule, eindigde de wedstrijd onbeslist. Door het doelsaldo werd bepaald dat Team 3 de winnaar van de poule was. In de andere poule was de strijd om de eerste plaats minder spannend. Team vijf werd eenvoudig eerste, mede door de vele doelpunten van Wim Wold.

In de halve finales wist team 3 uit poule A, geheel volgens verwachting, eenvoudig team 7 uit poule B opzij te zetten. De andere halve finale was een stuk spannender. Echter wist Ben Steentjes het verschil in de wedstrijd te maken en wist team 1, ten koste van team 5 naar de finale te loodsen. En zo stonden beide teams uit poule A wederom tegenover elkaar. Echter is kwaliteit op papier geen garantie voor succes. Halverwege de wedstrijd werd het 1-0 voor Team 1 en daarmee werd het stem met spelers als Pieter Bordes, Mark Tuitert, Ferri  Morsink, Ronnie Aanstoot, Hashem Rezanejad, Herbert Harmsel, Ruud van Geenen, Ben Steentjes, Roy Poelman en Maarten Rook kampioen van het toernooi.

Deze overwinning werd, gezamenlijk met de andere teams,  gevierd in café de Boemel. Waar de café-eigenaar Robert Gerritsjans drive-in show K&N van Van Geenen geregeld had om het feest tot in de late uurtjes gezellig te houden.