Delden C1 spelend in de 3e klasse is zaterdag 7 december 2013 ongeslagen kampioen geworden.

Het team begon de competitie met wedstrijden waarbij met goed voetbal makkelijk de punten werden binnen gehaald. Gaandeweg de competitie werden de wedstrijden moeilijker. De tegenstanders waren vaak fysiek sterker dan het Delden team. Door met elkaar te blijven voetballen als een team werden deze wedstrijden toch gewonnen. De voor laatste wedstrijd tegen medekoploper Enschedese boys, die ook alles nog hadden gewonnen was een zeer belangrijke pot. De Enschedese boys waren bij winst kampioen omdat zij al een wedstrijd meer hadden gespeeld en daardoor niet meer waren in te halen. Je kon aan de jongens van Delden merken dat ze voor deze wedstrijd zeer gespannen waren.  Enschedese boys, met veel fanatieke supporters langs de lijn, begon de wedstrijd  beter en kwamen op voorsprong. Gaande weg de eerste helft kwam SV Delden beter in het spel en gingen meer druk zetten, dit was de tegenstanderniet gewend en kwam daardoor niet meer in hun spel. De wedstrijd werd gewonnen met 4-2 waarbij 2 wonderschone doelpunten werden gemaakt door onze jongens. Op naar de kampioenstitel.  Zaterdag 7 december moest het gebeuren thuis tegen ATC, een gelijk spel is voldoende. Bij het warm lopen vroegen onzejongens of de ATC spelers niet te oud waren. Nee,dat waren ze niet maar dat ze goed te eten krijgen was duidelijk in de lengte te zien. Al snel was te zien dat ATC niet van plan was om SV Delden C1 kampioen te laten worden.Ze namen brutaal de leiding en voetbalden goed. Bij SV Delden was het een wedstrijd waarin alles “net niet” goed ging. Zelfs een penalty werd naast geschoten! Groot was de opluchting toen vlak voor tijd de gelijkmaker uit een hoekschop werd gescoord. De huldiging en met een rondritop een prachtig versierde wagen heeft Delden geweten dat we kampioen zijn geworden. TGO bedankt voor de sponsoring van het kampioensfeest en verder iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen bedankt voor deze gezellige en prachtige kampioensdag. Op naar de volgende titel.