Ruim 40 kinderen kwamen af op de griezeltocht die afgelopen zaterdag georganiseerd werd door Teenageparty Delden en Scala. Vlak na Halloween was het een mooi moment om de jeugd van Delden de stuipen op het lijf te jagen, met een tocht door de donkerste plekken van Delden, waar verschillende griezels hun opwachting maakten. Zombies, heksen, een echte Slenderman met zijn slachtoffers, alles zat er in. Een waarzegger vertelde de kinderen aan het begin van de tocht goed op te letten onderweg, anders was de kans groot dat ze nooit meer thuis zouden komen..

De route leidde langs griezelige plekken als het kerkhof, donkere bosjes met ronddwalende zombies en stegen met achtervolgende griezels. Ook de dood stond letterlijk om de hoek. Met nauwelijks verlichting en de laaghangende mist was het zelfs voor de begeleiders van de groepen een angstaanjagende tocht. Doordat de organisatie de route een veilig verloop had gegeven kon het gelukkig niet gebeuren dat de griezels hun zin kregen en keerden alle deelnemers veilig terug bij de locatie van Scala in het parochiehuis.

Met louter positieve reacties na afloop van de tocht wordt de opzet volgend jaar nog groter, waarbij de nadrukkelijke wens van de organisatie is, dat ook andere verenigingen en organisaties hun medewerking willen verlenen. Zodoende kan de tocht nog groter opgezet worden en kan een nog breder netwerk aan kinderen aangesproken worden, want hoe meer deelnemers, hoe groter uitgepakt kan worden!

Deze editie was in ieder geval geslaagd, waar de teams op basis van griezelige vragen en opdrachten punten konden verzamelen. Alle deelnemers kregen een leuke attentie en voor de prijswinnaars waren lagen er mooie prijzen klaar. De jeugd werd de hele avond verzorgd met een hapje en drankje, aangeboden door Scala. De organisatie wil bij deze alle vrijwilligers nogmaals bedanken, alsmede Scala voor het beschikbaar stellen van de prima locatie, Gea en Marlin Otten voor het schminken en niet te vergeten de ‘griezels’.

Voor de volgende editie van de Teenageparty hebben zich alweer vier kinderen aangemeld die mee willen denken over de activiteiten, dus houd de krant, de websites en Facebook (Teenageparty Delden) in de gaten!