Inmiddels is de Finish een tijdje geopend en het meeste loopt al lekker. De eerste paar weken zijn de bardiensten gedraaid door de Plussers, afgelopen weken hebben ook de eerste barvrijwilligers namens de verenigingen achter de bar gestaan. Onderstaand wat informatie vanuit Stichting Sportief de Mors over hoe alles georganiseerd gaat worden.

Plussers
De algemene bedrijfsvoering van de Finish wordt geregeld door de Plussers. Nike, Petra, Marian, Saskia en Angelique zorgen samen voor de inkoop, schoonmaak, schema's (hoeveel mensen nodig zijn op welk moment), acties, kas, etc. Heb je vragen, spreek 1 van de Plussers aan of stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Ook reserveren van de kantine voor activiteiten (vergaderingen, feestjes, teambijeenkomsten etc.) kan via dat e-mail adres.

Barvrijwilliger coördinator
Elke vereniging heeft een (of twee) barvrijwilliger coördinator(en). Deze coördinator zorgt dat de bardiensten gevuld worden en dat barvrijwilligers weten wat ze moeten doen.
Bij SV Delden is Carmen Brinkcate de coördinator voor de jeugd, voor de senioren zijn dat Boris Oonk en Lars Rouhof.
Contact persoon voor de barvrijwilliger coördinator Marjan ter Keurs. Zij zal met de coördinatoren afstemmen hoeveel mensen op welke momenten nodig zijn achter de bar.

Instructie avonden
Om te zorgen dat iedereen weet wat er van hen verwacht wordt achter de bar, organiseert Stichting Sportief de Mors instructie avonden. Verder liggen achter de bar en in de keuken ook instructievellen om je op weg te helpen en is er (bijna) altijd een Plusser in de buurt om iets uit te leggen. De eerste instructieavond zal in augustus plaats vinden. Deze avonden zijn voor barvrijwilligers en coördinatoren, hiervoor volgt nog uitnodiging.

IVA
Bij het schenken van alcohol horen verantwoordelijkheden. Je kunt ervan genieten, maar het brengt ook risico's met zich mee. Daarom zijn er regels over het schenken ervan. Er is een online leermodule ontwikkeld welke handvatten biedt om verantwoord alcohol te schenken in jouw sportkantine. Als je deze haalt, krijg je een certificaat. NOC*NSF adviseert dat iedereen die alcohol schenkt dit certificaat haalt. Op momenten dat alcohol geschonken wordt in een sportkantine, is het wettelijk verplicht dat minimaal één persoon aanwezig is met dit certificaat of met een sociaal hygiëne diploma.

Kik hier voor de online module van de Instructie Verantwoord Alcohol (IVA) schenken. Bij het succesvol afronden van de toets aan het eind kan je direct een certificaat uitprinten en krijg je er 1 in je mail. Stuur je certificaat naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. , zodat we een overzicht hebben van iedereen die er al 1 heeft.

Tijdens de zomervakantie is kantine de Finish alleen op donderdag open (onder voorbehoud). Medio augustus, komt er weer een update, oa met de openingstijden vanaf dan en de geplande instructieavonden.