Met de ludieke afsluiting van het seizoen (klik) kijken we ook alvast vooruit naar het nieuwe seizoen. De voorbereidingen zijn nagenoeg afgerond, de eerste selectie krijgt vorm (klik) en de klasse indeling van SV Delden 1 is bekend (klik). Onderstaand alvast de nodige praktische informatie voor het seizoen 2020-2021.

Teamindeling, begeleiding en trainingsschema
De technische commissie is er weer in geslaagd om de indeling voor volgend seizoen rond te krijgen. Net als vorig seizoen zullen er bij de senioren 6 elftallen en een 45+ team actief zijn. Bij de jeugd zijn volgend seizoen 15 teams en een groep welpen en kabouters actief:

JO19, JO17, JO15, JO13, JO12, JO11 1 en 2, JO10, JO9 1,2 en 3, JO8 1 en 2, JO7 1 en 2, welpen en kabouters.

Informatie over de indeling is via de coördinatoren gedeeld met de teams. De voorlopige indeling is hier te downloaden.

Ook de begeleiding van de teams is rond; elk team heeft de beschikking over goede en enthousiaste trainer(s) en leider(s). Klik hier voor de clubinfo pagina met de begeleiding per team.

In september worden de elftalfoto’s gemaakt, waarna de elftalpagina’s op de website weer bijgewerkt worden.

Op basis van de nieuwe teamindeling is ook een nieuw trainingsschema met veldindeling gemaakt. Deze Informatie is hier te vinden.

4-fasenmodel
Het voetbalaanbod voor de pupillen (JO7 t/m JO12) gaat er vanaf het seizoen 2020/2021 iets anders uitzien. Het vier fasen-model wordt ingevoerd. Het seizoen wordt opgesplitst in 4 fasen, 2 in het najaar en 2 in het voorjaar. De indeling van de eerste fase (klasse niveau) gebeurt nog steeds op basis van de teaminschrijving van de vereniging. Eén van de grote voordelen van dit model is de mogelijkheid om pupillenteams sneller te herindelen, mits noodzakelijk. Hierdoor komen er veel minder grote scores voor en worden er meer wedstrijden gespeeld waarbij de krachtsverhouding tussen teams in balans is. Beker- en inhaalwedstrijden komen voor deze leeftijdscategorieën te vervallen.

Teamindex
Met behulp van de 'Teamindex' wordt de speelsterkte van teams nog beter vastgesteld. Dit helpt bij het beter, gelijkwaardiger en eerlijker indelen van de amateurcompetities. Deze teamindex geldt voor de regio Oost voorlopig alleen voor JO15 en JO17 teams.

Corona en voetbal
Uiteraard volgen we steeds de protocollen van de KNVB. Voor het laatste nieuws, zie website en richtlijnen KNVB.
Er mag na de training weer gedoucht worden, boven 18 jaar geldt daarbij dat er 1,5 meter afstand gehouden moet worden. Ouders en toeschouwers (max. 250) mogen weer op het sportpark komen, maar dienen zich vanzelfsprekend wel aan de geldende Corona maatregelen te houden, waaronder 1,5 meter afstand houden.

Wel geldt nog steeds een verplichte routing (zoals het plaatsen van fietsen bij het zwembad) om onderling 1,5m afstand te kunnen houden.
Vanaf 1 juli mogen sportkantines onder voorwaarden weer open. Er wordt op dit moment aan een plan gewerkt om op een veilige en verantwoorde manier binnen de mogelijkheden (zoals de beperkte binnenruimte in de tijdelijke units) de kantine te kunnen heropenen. Dat plan zal ter goedkeuring aan de gemeente worden voorgelegd. De bedoeling is om, mits toegestaan, bij de start van het nieuwe seizoen in augustus tijdens nader te bepalen trainingsavonden te gaan proefdraaien met het heropenen van de kantine.

Voor velen is het nu eerst vakantie! Daarna kan het nieuwe seizoen van start en treffen we elkaar hopelijk weer op en/of naast het veld. De aftrap van het nieuwe seizoen is op zaterdag 15 augustus met de traditionele open dag voor de jongste jeugd.