Zaterdagmorgen 9 november hield SV Delden de jaarlijkse najaars-inloopochtend. Het sportpark was aangekleed met vlaggetjes. Ouders konden met een bakje koffie in de hand eens rustig rondneuzen hoe een zaterdagochtend voor de jongste voetbalhelden en -heldinnen eruit ziet.

Kabouters
De allerjongsten (3, 4, 5 en net 6 jaar) verzamelden om 10.00 uur op het hoofdveld . Na een kennismakingsrondje in een grote cirkel met de trainers werd er eerst gezamenlijk een warming up gedaan. Een aantal nieuwe kinderen deed meteen al fanatiek mee met tikkertje en boeven vangen. Na deze leuke spelletjes kwam het echte voetbalwerk: dribbelen om de pionnen, doelpunten maken en deze training werd natuurlijk afgesloten met een partijtje.

Welpen
Eén van onze welpenteams JO07-2 (6-jarigen) speelde in de eigen opgezette 4-tegen-4 regiocompetitie een thuiswedstrijd tegen Hengevelde. Onder leiding van Mats Fisscher die de gehele wedstrijd floot waren de groen-gelen uit Hengevelde iets sterker dan de blauw-gelen. Na twee keer 20 minuten rapporteerde hij de eindstand van 4-7.

Aan het einde van de ochtend kregen alle kinderen een lekkere gezonde traktatie en een leuk aandenken. De nieuwkomers konden hun ‘strippenkaart’ laten aftekenen, bij een volle kaart wordt een echte medaille uitgereikt.

Ook nieuwsgierig? Kom gerust een kijkje nemen, of nog leuker, gewoon meteen meedoen.