In het voorjaar van 2018 werd SV Delden benaderd door Christian Koop, veelzijdig voetbaltrainer uit Markelo, om deel te nemen aan een Speedsoccer competitie. Deze competitie voor de jeugd wordt gespeeld in een hal in Markelo op het terrein van de gelijknamige voetbalvereniging. Tijdens de info avond waren de volgende verenigingen uit Hof van Twente enthousiast: GFC, Hector, Diepenheim, Markelo en SV Delden.

Speedscoccer wordt gespeeld in een overdekte hal, het speelveld is kunstgras met de afmetingen 14 bij 28 meter. Het speelveld is omgeven door een boarding. Aan deze boarding zit op ruime hoogte over het gehele veld een net gespannen. De bal kan dus nooit het speelveld verlaten. Een team bestaat uit vijf spelers inclusief de keeper.

Afgesproken wordt dat het toernooi voor de teams JO11, JO12, JO13 en JO15 bestemd is. De wedstrijden worden gespeeld op twee avonden in het najaar 2018 en twee avonden in het voorjaar van 2019. Het is even wennen maar uiteindelijk vinden teams en begeleiding het een leuke en leerzame voetbalactiviteit. Er worden vier wedstrijden van 12 minuten gespeeld op een avond. Het gehele team doet mee en dat is wel nodig ook want het is een intensief spel, ga er maar aan staan twaalf minuten zonder dat de bal uit het spel is ! Het is dus ook nog goed voor het uithoudingsvermogen.

De evaluatie moet nog plaatsvinden maar het moet wel raar lopen wil deze competitie geen vervolg krijgen in het najaar 2019. De jeugd van SV Delden zal er zeker bij zijn.