SV Delden 1 heeft zondag 18 november weer uitstekende zaken gedaan. De ploeg van Wouter Kwakkenbos won overtuigend van directe concurrent Sportlust Vroomshoop (1-4) en nestelt zich in de top van de ranglijst. De blauw-gelen staan nu derde met slechts een puntje achterstand op koploper Borne. RSC staan tweede en heeft net als SV Delden 14 punten. De ploeg uit Rossum heeft wel een wedstrijd minder gespeeld.

SV Delden begon prima aan de wedstrijd in Vroomshoop en kwam in de 10e minuut verdiend aan de leiding via Sven Lutke Willink. De ploeg zette hierna goed door en wist in de 23e minuut de voorsprong te verdubbelen. Een overtreding leek binnen het strafschopgebied te worden gemaakt, maar de arbiter van dienst legde de bal net buiten ‘de 16’. Sven Lukte Willink wist met deze mogelijkheid echter ook wel raad en schoot de bal prachtig binnen.

Na ruim een half uur spelen was het de thuisploeg de aansluiting vond: 1-2. Een minuut later was de marge echter weer twee. De treffer kwam op naam van Saïd L'Bouhdidi. Nog voor de pauze gooiden de bezoekers de wedstrijd in het slot. Christian Vreriks zette de ploeg in de 43e minuut op 1-4. Dit was ook de ruststand.

Na de pauze schakelde SV Delden een versnelling terug en was het Vroomshoop dat probeerde terug te keren in de wedstrijd. Het leverde een aantal hachelijke momenten op voor het doel van SV Delden, maar tot een treffer leidde het niet. Zelf kreeg SV Delden in de omschakeling nog wel wat kansen, maar ook dat resulteerde niet in een doelpunt. Eindstand: 1-4.