Afgelopen zondag was, zoals bekend, een grote supportersschare van SV Delden aanwezig in Kilder om het eerste elftal aan te moedigen. Minder bekend, maar wel opvallend: Jan en Annie Brinkcate waren niet aanwezig. Al geruime tijd geleden hadden deze trouwe supporters een vakantie naar Italië geboekt - wie had immers vooraf rekening gehouden met deze prominente rol van SV Delden in de nacompetitie?

Jan en Annie zitten dus lekker op de camping, maar met hun gedachten waren ze afgelopen zondag vast en zeker in Kilder. "Dat laten we niet weer gebeuren," moeten Patrick en Marc Brinkcate hebben gedacht. Ze boekten voor hun ouders twee vliegtickets, speciaal voor de finale van de nacompetitie. Twee retourtjes Bergamo - Weeze, zodat Jan en Annie zondag precies op tijd op De Mors kunnen zijn voor de apotheose van dit voetbalseizoen. De jongens van het eerste elftal kunnen hierbij immers alle support gebruiken, zeker ook van de héle familie Brinkcate.

Hoe de wedstrijd komende zondag ook afloopt... Maandagochtend in alle vroegte vliegen Jan en Annie weer terug naar het zonnige zuiden, zodat ze 's middags weer voor de caravan van het uitzicht van de Italiaanse meren kunnen genieten. Alsof er op zondag 17 juni niets gebeurd is...