Jullie hebben er inmiddels vast al wel iets over gehoord of gelezen. Met ingang van komend seizoen stapt het amateurvoetbal over naar het mobiele digitaal wedstrijdformulier (mDWF). Dit betekent om te beginnen dat de plastic spelerspassen niet meer zullen worden gebruikt. In plaats daarvan kan de leider of de aanvoerder op zijn mobiele telefoon of tablet aangeven welke spelers deelnemen aan de wedstrijd. De scheidsrechter op zijn beurt kan, voor aanvang van de wedstrijd, op zijn eigen mobiele telefoon of tablet de spelerspascontrole doen en, na afloop van de wedstrijd, de uitslag invoeren.

Wedstrijdzaken-app

Om dit te kunnen doen, dienen de leider of de aanvoerder van elk team en de scheidsrechters gebruik te maken van de nieuwe Wedstrijdzaken-app van de KNVB. Deze app kan worden gedownload uit de Apple Store (voor iPhone of iPad) of uit de Google Play Store (voor Android-toestellen). Om gebruik te maken van de Wedstrijdzaken-app, dien je in te loggen met het e-mailadres waarmee je bij de KNVB geregistreerd staat. Als je vermoedt dat jouw e-mailadres niet klopt, dan kun je contact opnemen met de ledenadministratie van SV Delden (Ilse Woolderink, mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Voor meer informatie over de nieuwe Wedstrijdzaken-app: zie de website van de KNVB (klik hier). Ook kun je contact opnemen met Annemieke Visser (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.), Jan Holterman (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of Henk ter Hofsté (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Digitale spelerspas en pasfoto

De overgang naar het mDWF betekent ook dat spelers zelf een foto voor de (digitale) spelerspas kunnen aanleveren of aanpassen. Van alle eerstejaars D-spelers (JO13, geboren in 2006) hebben we bij SV Delden inmiddels een pasfoto gemaakt, die gebruikt zal worden voor het mDWF. Bij de start van het nieuwe seizoen zullen we bovendien nieuwe pasfoto's gaan maken van alle eerstejaars B-spelers (JO17, geboren in 2002) en van alle eerstejaars senioren (geboren in 1998). Als er spelers of speelsters zijn die hun foto op de digitale spelerspas willen vervangen door een nieuwe foto, dan kunnen zij ook zelf een nieuwe foto opsturen naar de ledenadministratie van SV Delden (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Contactgegevens en privacy

Tot slot betekent de overgang naar het mDWF en het gebruik van de Wedstrijdzaken-app dat spelers en overige leden van de vereniging in beperkte mate zelf hun geregistreerde gegevens bij de KNVB kunnen wijzigen. Voor SV Delden betekent dit dat elk lid van de vereniging zelf zijn of haar eigen privacy niveau bij Sportlink (het bedrijf dat de ledenadministratie voor de KNVB verzorgt) kan aanpassen. De leden hebben hierbij de keuze uit drie niveaus: privé, normaal, of open. De standaard privacy instelling voor alle leden van SV Delden is privé. (Meer informatie bij Annemieke Visser, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Het aanpassen van de eigen contactgegevens (adres, e-mailadres, telefoonnummer) is bij SV Delden niet mogelijk via de Wedstrijdzaken-app. Wijzigingen van contactgegevens dienen, net als voorheen, z.s.m. te worden doorgegeven aan de ledenadministratie (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).