De meiden van SV Delden onder de 19 jaar, onder leiding van trainer Roy Belt, zijn dinsdag 30 mei kampioen geworden in de voorjaarscompetitie 2e klas. Ondanks dat het er naar uitzag, dat er in het voorjaar geen elftal op de been gebracht kon worden, zijn we wel gestart met een krappe bezetting. Door die krappe bezetting, besefte iedereen dat ze zich maximaal moesten inzetten en dat deden onze meiden dan ook!

De eerste wedstrijden verliepen voortvarend; een aantal goede wedstrijden. Hierin werden we gesteund door onze jongere jeugd, die absoluut niet onderdeden voor de oudere speelsters. Daarna begonnen voor ons de zwaardere periodes met vakanties en examens, waardoor we vaste krachten moesten missen. Dit is ook weer uitstekend opgevangen door onze stand-ins; we konden altijd een beroep op ze doen. Mede door deze personele problemen lieten we in de uitwedstrijd tegen JVC Dedemsvaart de punten liggen en hadden we tot de laatste wedstrijd twee punten voorsprong op Hoeve Vooruit.

Juist tegen deze tegenstander moesten we de laatste wedstrijd. Door omstandigheden was deze wedstrijd uitgesteld naar 30 mei. Gespannen werd er naar deze wedstrijd toegeleefd, maar eindelijk was het dan zover. Er was heel veel publiek op komen dagen, wat het natuurlijk nog spannender maakte. De eerste helft waren de ploegen erg aan elkaar gewaagd. Waar de eerste 10 minuten werd afgetast, probeerde Hoeve meer druk op ons te zetten. Het duurde even voordat wij onder hun druk uit konden komen en was het laatste kwartier wat meer voor ons. Beide partijen kregen een aantal kansen, maar zonder resultaat. Goed keeperswerk zorgde ervoor dat er niet gescoord werd.

De tweede helft, met een aanpassing in onze speelwijze, zetten de meiden van Delden meer druk op de verdediging van Hoeve. Dit resulteerde in een doelpunt uit een cornerbal. Iedereen was door het dolle heen, zo erg zelfs dat we niet in de gaten hadden dat de scheidsrechter het doelpunt afkeurde, omdat de bal over de achterlijn was geweest voor er gescoord werd. Terechte beslissing!  Wij bleven echter alert voetballen en er werd gestreden om elke meter. Toen kwam een kwartier voor tijd de verlossing. Marlon Schumacher scoorde na een prima opgezette aanval over rechts.

Hierna volgden nog een aantal goede kansen voor Delden, maar werden niet benut. Hoeve probeerde hierna met geforceerd voetbal de ban te breken. Dit lukte doordat een hoge bal in de 92e minuut tegen een hand stuiterde in het strafschopgebied. De penalty werd benut door Hoeve, waardoor zij nog enige hoop kregen. De minuten die volgden waren zenuwslopend, maar toen kwam het verlossende fluitje van de scheidsrechter en werd met dit gelijke spel het kampioenschap binnen gehaald. Dit werd gevierd met een knallend vuurwerk en uiteraard een feestje in de kantine.

Nadat de meiden en de begeleiding  de felicitaties binnen hadden, hadden de meiden zelf ook nog een verrassing voor de trainer. Roy Belt, die na 6 jaar afscheid neemt van SV Delden, kreeg uit handen van aanvoerder Anne Horstman, een ingelijst SV Delden shirt met de handtekeningen van het hele team. Roy was zichtbaar geëmotioneerd. Op een ander moment zal het kampioenschap nog uitgebreider gevierd gaan worden. Zo zie je dat je, naar het motto van SV Delden, SAMEN  toch een topprestatie neer kunt zetten.