klik op de foto voor meer foto's

De sponsorcommissie van SV Delden zorgt ervoor dat alle teams van de vereniging in gesponsorde shirts kunnen spelen en dat deze shirts regelmatig vernieuwd worden. Als de oude shirts nog in goede conditie zijn, dan wordt hiervoor vaak een nieuwe bestemming gezocht. In november vorig jaar heeft Ina Heuvelink, zelf nauw betrokken bij GFC Goor, verschillende oude shirts van SV Delden naar Gambia gebracht.

De nieuwe bestemming van de blauw-gele shirts is het plaatsje Bundung, in de regio Serekunda, aan de kust van Gambia. Heuvelink, die samen met haar man dit werk inmiddels vijf jaar doet, heeft de kleding gegeven aan mensen die ze daar privé hebben leren kennen. De shirts worden gebruikt door verschillende teams, uit verschillende dorpen en streken, die onderling een competitie spelen waarmee ze zich kunnen plaatsen voor een regio toernooi. De wedstrijden worden op zand gespeeld en de grensrechter loopt bij gebrek aan een vlag met een tak van een boom te vlaggen.

Ina Heuvelink heeft de sponsorcommissie van SV Delden laten weten dat de jonge voetballers in Bundung erg blij waren met de shirts van SV Delden, vooral omdat ze nu, naast de zwart-rode kleding die ze eerder al van GFC Goor hadden gekregen, ook in een andere kleur tenue hun wedstrijden kunnen spelen.