SV Delden 1 heeft zondag 6 december de thuiswedstrijd tegen Sportlust Glanerbrug verloren. Vlak voor en vlak na rust wisten de bezoekers te scoren. Pas daarna lukte het SV Delden om ook zelf gevaarlijk te worden, maar het duurde tot de 80e minuut voor Erwin Morsink namens de thuisploeg daardwerkelijk doel wist te treffen: 1-2. Even later kreeg SV Delden nog een penalty, maar dit buitenkansje was aan Niek Boerboom niet besteed. Vlak voor tijd gooide Glanerbrug de wedstrijd definitief in het slot: 1-3.

SV Delden begon niet sterk aan het duel en moest het initiatief laten aan de gasten uit Glanerbrug. De blauw-gelen mochten vooral doelman Ivo Otten danken dat ze al niet vroeg in het duel om een achterstand kwamen. Toch ging het na een half uur spelen mis. Een onoplettendheid in de verdediging werd genadeloos afgestraft door de hekkensluiter van de 5e klasse B: 0-1. Delden kreeg vlak daarna de kans om alweer op gelijke hoogte te komen. Timo Gerritsjans zag zijn inzet echter tegen de buitenkant van de paal komen. In het restant van de eerste helft werd er niet meer gescoord.

Na de pauze ging het gelijk mis voor de thuisploeg. Er werd niet goed ingegrepen in de verdediging en zo kon Sportlust de score verdubbelen naar 0-2. SV Delden had hierna geen andere keuze en moest de aanval zoeken. Dit leverde aanvankelijk nog niet veel op maar in de 75e minuut viel toch de aansluitingstreffer. Een uitstekende voorzet van Jordy Drenth werd door Erwin Morsink onberispelijk binnengeschoten: 1-2.

Het doelpunt gaf SV Delden nieuwe energie en Sportlust werd in de verdediging gedrukt. Het was wachten op de gelijkmaker in deze fase maar het ontbrak SV Delden aan het nodige geluk. Niek Boerboom zag tot twee keer toe zijn inzet stranden op het aluminium en even later raakte SV Delden nog een keer de paal. De grootste kans volgde echter in de 81e minuut toen de scheidsrechter SV Delden een penalty gaf. Ook nu was Boerboom niet gelukkig en zag zijn inzet worden gekeerd. In de laatste minuut maakte Sportlust aan alle spanning een einde door uit een counter de 1-3 eindstand op het scorebord te brengen.