Na een enerverende wedstrijd en een spannende strafschoppen serie, is het SV Delden 1 gelukt om voor een ware stunt te zorgen in het regionale bekervoetbal.
Op het prachtige sportpark Jaspers werd 1ste klasse FC Winterswijk, na een 1-1 eindstand en  na tien genomen strafschoppen verslagen.

Op de fraaie tribune was een veelgehoorde opmerking van de Winterswijkse fans: "ja, maar wij spelen met het halve tweede."
Het antwoord van de SV Delden toeschouwers was: "ja, wij ook!". Met een lange waslijst aan geblesseerden, moest Delden 1 een beroep doen op een flink aantal spelers uit het tweede elftal plus jeugdspeler Lucas Bomers, die in de basis begon. En het 2e van Delden moest tegelijkertijd ook aantreden voor de beker! 3-0 winst. De invallers deden het stuk voor stuk prima, met als uitblinker linksback Laurent Vaanholt. De eerste twintig minuten van de wedstrijd was het weliswaar éénrichtingsverkeer, maar er ontstonden geen grote kansen. Sterker nog, de enige hoekschop in die periode was voor Delden.
Toch kwam FC Winterswijk rond de 25ste minuut op voorspong na een schot, net buiten de zestien, welke wellicht houdbaar was voor de doelman. Delden liet zich niet van haar stuk brengen en er werd richting de rust zakelijk gevoetbald. Doelman Twan Eijsink moest nog één keer optreden en kwam daarbij prima zijn doel uit.

In de tweede helft stond Jordy Spikkert onder de lat en redde na zo'n tien minuten spelen door zich er goed tussen te gooien in een scrimmage, voor het doel. Pas na een kwartier in de tweede helft ontstond voor Winterswijk een kans, die in het zijnet belandde. De spitsen van de gastheren hadden bovendien het vizier niet op scherp en schoten van niet al te ver een paar keer hoog over. Na driekwart wedstrijd zowaar de eerste serieuze kans van SV Delden. De beste speler in het blauw-geel, Matay Akfidan, haalde de achterlijn en zag even later een schot in de korte hoek, nog maar net gepareerd worden.
Zo'n drie minuten voor het verstrijken van de reguliere speeltijd, kreeg Matay, vrij onverwachts de bal in de voeten en ging alleen op de doelman af. Het buitenspel vlagsignaal werd, door de strak leidende scheids genegeerd en de doelman haalde Matay vervolgens onreglementair onderuit. Tot ieders verbazing ging de bal op de stip, want het had er toch alle schijn van dat de overtreding net buiten de zestien was. Maar, Matay liet zich dit buitenkansje niet ontnemen en benutte koelbloedig zelf de strafschop. De vermoeidheid sloeg toe en ondanks de vele minuten extra tijd, was een ieder opgelucht met de 1-1 eindstand. Geen verlenging, maar strafschoppen.
De gastheer mocht beginnen en na drie keer raak, schoten zij de 4e strafschop naast. Bij SV Delden hielden alle strafschopnemers hun hoofd koel. Scott Wold, Matay met een panenka, Brad Heuten, Christiaan Vreriks. Allen schoten raak. Jordi had de 5e bijna en Doeke Brandt legde beheerst aan voor de beslissende 4-5. FC Winterswijk kan zich hopelijk herstellen. Volgende week komt een wat mindere tegenstander uit Almelo op bezoek :-) Voor Roy Workel, staf en team een mooie opsteker, na de teleurstelling van afgelopen zondag. Delden treedt volgende week zondag weer aan voor een uit duel tegen de Witkampers.