klik op de foto voor meer foto's

Het is SV Delden niet gelukt om de prima prestatie van verleden week een mooi vervolg te geven.
Op eigen veld wist het geen vuist te maken en ging het tegen laagvlieger Lemelerveld met 2-3 onderuit.

Met de als maar uitdijende ziekenboeg was het voor de staf een pittige opgave een representatief elftal op de been te krijgen.
Vanaf de aftrap was het Delden wat er direct vol op zat. De voorsprong in de eerste minuut had eigenlijk een feit moeten zijn, met een grote kans.
Na zo'n 7 minuten kwam linksback Tom Oonk goed op en bediende met een balletje diep, Scott Wold, die net een tikkeltje eerder dan de keeper erbij was.
En zo stond Delden al vroeg op 1-0. Na een één-tweetje met de tegenstander, leverde Nick Stokkentreeff een heerlijk steekpaasje af, maar ook die kans werd helaas door Christiaan Vreriks niet verzilverd.
En na dat offensieve eerste kwartier, kroop Lemelerveld uit haar schulp en begon het zowaar zelf iets van inspiratie te tonen.
Het stond bij Delden defensief niet zo strak en keeper Twan Eijsink moest handelend optreden. Bij een hoge bal ging zowel Twan als ook verdediger Matay Akfidan niet vol uit en wisten de gasten zomaar de gelijkmaker binnen te tikken.
Zo soepel als verleden week, zo stroef liep het deze week. Een balletje breed leggen in plaats van voor eigen eer en glorie gaan, had Delden zeker geholpen. Uit een hoekschop welke Delden na druk zetten verdiend had, kopte Brad Heuten net naast. Aan de andere zijde een prima redding van Twan.
Net toen het tijd was om de kleedkamers op te zoeken, kreeg Lemelerveld een vrije trap, net buiten de zestien. Dat die bal, rechts van de muur, links in de hoek er toch in ging, zegt genoeg over deze middag. Het zat Delden niet mee.

Het zal gedonderd hebben in die kleedkamer, maar Delden begon de tweede helft prima. Brad leverde goed werk, maar het was vandaag niet de dag van spits Vreriks, die andermaal een schot niet tot succes kon brengen. Ook Sven Wold had het geluk niet aan zijn zijde, een hakbal, na een voorzet van Tom Oonk ging net over. Maar na een minuut of tien spelen, scoorde Delden de verdiende gelijkmaker. Het was Matay Akfidan die zich in de zestien vrij speelde, mooi inschoot, na een fraaie aanval over de rechterflank.
Heel lang kon Delden van deze opleving niet genieten. Volkomen onnodig en na uiterst zwak verdedigen, viel onverwachts de 2-3.
Delden creëerde daarna nog wel het nodige, maar het was het allemaal net niet. Het laatste zetje of het extra stukje inzet ontbrak. Positief was de prima invalbeurt van Laurent Vaanholt en het debuut van Lucas Bomers. Op basis van de kansen welke Delden in de tweede helft had, was een gelijkspel zeker verdiend geweest.
Sven Wold was er nog het dichtst bij, maar verder dan een inzet die in het zijnet ging en een schot op de paal, in de slotseconden, kwam het niet.
Dinsdag a.s. moet SV Delden aantreden in het beker toernooi, uit bij eerste klasse Winterswijk. Zondag 3 november uit naar de Witkampers. Met een gehavende selectie zal dat beide nog voor de nodige hoofdbrekens zorgen.