klik op de foto voor meer foto's

Het is SV Delden niet gelukt om de volle winst binnen te halen, in het thuisduel tegen FC Trias uit Winsterswijk.
Vielen er in het vorige seizoen nog talrijke doelpunten in de onderlinge duels, bleef het op de laatste mooie nazomerse dag gelijk, 1-1.

Met een groeiende waslijst aan blessures was het voor trainer Roy Workel en staf wederom een beste puzzel.
De gasten namen het initiatief met een eerste, geblokt, schot en een kopbal voorlangs. Na ruim 10 minuten een prima voorzet van Scott Wold op Christian Vreriks, die de bal echter net niet goed genoeg onder controle kreeg. Tot een half uur spelen, golfde het spel op en neer en was er voor het aanwezige publiek, weinig te beleven. Trias leek daarna zowaar iets van aanvallende aspiraties te hebben en Delden werd in de counter ook nog even gevaarlijk, maar meer dan dat kwam er niet van.
Bij beide ploegen ontbrak het aan een zuivere eind pass. Vlak voor het rustsignaal zowaar het hoogtepunt van de eerste helft, toen Doeke Brandt op de rand 16 een fraaie actie uitvoerde en via een één-twee Jesse Beukert in de gelegenheid stelde te scoren, maar helaas werd zijn poging gepareerd en ook in de rebound ging de bal via een Winterswijks been over.

Na de rust kwam Trias goed uit de startblokken en zag een poging, net voor het doel langs rollen. Het spel golfde daarna wederom op een neer. De beste speler aan Delden zijde, Jesse, ging goed door maar nam bij zijn voorzet net de verkeerde keuze. Trias kreeg uit een vrije trap een kans, maar zoals wel vaker in deze wedstrijd was het Niels Oude Wesselink, die zijn hoofd er goed tussen had.
Tim Naafs viel - tandje minder - in en ook Teun Morsink, had dit maal (wel) een goede invalbeurt. Na bijna een uur spelen had Tom Oonk de bal voor het inschieten, na een hoekschop, maar ook vanaf drie meter lukte het helaas niet. Trias was via een razendsnelle counter nog dicht bij de openingstreffer. De bal rolde, vanuit Deldens perspectief, net langs de goede kant van de paal. Jesse kon helaas niet afdrukken, na wederom een fraaie één-twee door het centrum. Iets later leverde Christian een voorzet af bij Sven Wold, maar daar lag de keeper in de weg.

De ontlading was groot toen Christian, niet in z'n beste vorm, de bal toch vanaf de zestien nauwkeurig in de hoek schoot waardoor Delden in de 86-ste minuut zowaar aan de leiding ging!
Jammer maar helaas, na net iets te laks ingrijpen, kon de zeer rappe en beste aanvaller aan Trias zijde, de achterlijn halen en werd het in de absolute slotseconden nog 1-1. Lastig om te beoordelen of dit een terechte weergave was van de gehele wedstrijd. Er had voor Delden wellicht iets meer in gezeten.
Volgende week, uit naar Deurningen.