SV Delden heeft ook het laatste duel van de eerste seizoenshelft winnend afgesloten. De ploeg van trainer Rob Bakker kende op zondagmiddag geen enkele moeite met Hoeve Vooruit. Op sportpark de Mors werd het maar liefst 5-0 voor de blauw-gelen. Delden is met 31 punten uit 11 duels ruim koploper met 8 punten voorsprong op Rood Zwart.

Hoeve Vooruit boekte vorige week een verrassende zege op Unisson en dus nam Delden de ontmoeting zeker niet lichtzinnig op. Al snel bleek echter dat de thuisploeg zich geen zorgen hoefde te maken. Vanaf de eerste minuut was het heer en meester en de bezoekers wisten op een enkele corner na geen moment gevaarlijk te worden.

De 1-0 lag er ook al in de eerste minuut in. Vanaf de aftrap werd de bal een keer over de breedte gespeeld. Ruben Diele leverde vervolgens een voorzet op maat af en Scott Wold kopte prachtig binnen. Hierna had Delden de volledige controle, maar het duurde toch nog even voordat dit in de score zichtbaar werd. Tien minuten voor de pauze speelde Scott Wold zich goed vrij en schoot van afstand raak. Vlak voor de rust werd het ook nog 3-0 na een mooie combinatie door het centrum. Dit keer was Sven Wold degene die de trekker overhaalde.

Na de pauze veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Delden werd wel wat slordiger, maar in de problemen kwam het nooit. Een kwartier voor tijd veerde het publiek op na een prachtige aanval die eindigde bij Christian Vreriks. Laatstgenoemde rondde prima af: 4-0. Het slotakkoord was van Dennis Mirza die goed werd weggestoken en niet faalde oog in oog met de doelman. Eindstand: 5-0.

Trainer Rob Bakker kon na afloop, zoals zo vaak, niet anders dan tevreden zijn over het spel en het resultaat. “We kunnen terugkijken op een hele goede eerste seizoenshelft waarin we eigenlijk alle doelstellingen hebben gehaald. We wilden meedoen om het kampioenschap, geen wedstrijden verliezen en veel scoren. Dat is allemaal gelukt. Het is ook wel mooi om te zien dat veel jongens nog steeds balen van het puntverlies tegen UDI. Dat zegt veel over de huidige motivatie.”