De vier scheidsrechters die de wedstrijden van SV Delden F1 en F2 in goede banen leidden, geflankeerd door hun begeleiders. V.l.n.r. Gerard Dijk, Jan Willem Visser, Bart Rauwers, Scott Wold, Jherzi Harmsel en Gerrit Pelle.

In het verlengde van de cursus pupillenscheidsrechter hebben zaterdag 8 maart vijf van de twintig nieuwe scheidsrechters van SV Delden hun debuut gemaakt in de nieuwe voorjaarscompetitie. De duo's Jan Willem Visser en Scott Wold en Jherzi Harmsel en Bart Rauwers kregen de verantwoordelijkheid voor de wedstrijden van SV Delden F1 en van SV Delden F2. Joost Hendrikse mocht zelfs als scheidsrechter op het hele veld acteren, in de wedstrijd van SV Delden D2.

Om de nieuwe scheidsrechters meteen goed voor de dag te laten komen, heeft kledingcoördinator Janny Lutke Willink de afgelopen dagen bliksemsnel voor vijf passende, uniforme shirts gezorgd. Gekozen is voor de kleur 'onberispelijk groen', waarmee de scheidsrechters duidelijk te onderscheiden zijn van de spelers van SV Delden en van de verschillende tegenstanders.

Al dan niet geholpen door de frisse uitstraling, kregen alle vijf de scheidsrechters na afloop van de wedstrijd diverse complimenten van de elftalleiders en ook van verschillende toeschouwers. Daarnaast kreeg elke scheidsrechter, van zijn eigen begeleider, in de nabespreking nog een aantal tips, waar ze de volgende wedstrijd zeker hun voordeel mee kunnen doen.

Volgende week zaterdag zullen de volgende vijf scheidsrechters hun debuut maken bij de D-, de E- en de F-pupillen. Eén ding is zeker: alleen al door de nieuwe shirts zal het voor iedereen overduidelijk zijn wie er de leiding heeft binnen de lijnen. We rekenen dan ook wederom op drie leuke en sportieve wedstrijden.