SV Delden kon afgelopen zaterdagavond haar jeugdteams verassen met een smokkeltocht. Marc Vos had een prachtige tocht uitgezet door het laatste gedeelte van het natuurgebied De Ploai. Nadat de 5 teams uit de E, D,  C en B veilig over de brug waren geloodst begon de tocht met de smokkelwaar (ballon en rauw ei) over de zandpaden tussen de weilanden door. Bedoeling was om de smokkelwaar veilig over te krijgen maar dit bleek nog niet echt eenvoudig. Onderweg moesten allerlei controleposten worden omzeild: een gecamoufleerde militair, een boosaardige heks en zelf een man met een kettingzaag. De jongste groepen konden nog in licht lopen, de ouderen kwamen in het donker terecht. Om alles in goede banen te leiden en niets aan het toeval over te laten was er beveiliging op de fiets. Na de tocht werd er pauze gehouden bij de familie Brandt waar het altijd weer een warm welkom is . Hier moesten ook de Mystery Guests: Heidy, Astrid en Sylvia worden geraden.

Het was een groot feest waar uiteindelijk 50 kinderen aan mee hebben gedaan.  Toen het gehele feest voorbij was kwamen nog twee vrijwilligers uit het bos aanlopen. Zij stonden duidelijk op de verkeerde plek want ze hadden geen kinderen gezien en niemand had hen ook gemist. Er werd smakelijk om gelachen. Aan het eind van de avond werden nog de prijzen uitgereikt: 1e prijs smokkeltocht het E-team en 1e prijs Mystery Guest raden de C2. Iedereen was het er over eens dat dankzij de vele vrijwilligers en de fantastische sfeer het een superavond was.