klik op de foto voor meer foto's

Woensdagavond 16 september hebben tien jeugdspelers van SV Delden met succes deelgenomen aan de cursus pupillenscheidsrechter. De avond werd verzorgd door KNVB-docent Jan Everlo, die de cursisten enthousiast uitleg gaf over het leiden van wedstrijden van de E- en F-jeugd.

"Duidelijkheid," daar gaat het om bij het leiden van pupillenwedstrijden: duidelijke armgebaren, duidelijke fluitsignalen en, daar waar nodig, duidelijke verbale ondersteuning. Bovendien benadrukte Everlo dat het voor elke scheidsrechter van groot belang is om het spel - letterlijk - goed te volgen: actief en op de juiste afstand.

De tien scheidsrechters in spe, allen voetballers uit onze eigen B- en C-jeugd, konden deze wijze lessen meteen in praktijk brengen, in een onderlinge wedstrijd tussen spelers van SV Delden E1 en E2.

Het slotstuk van de avond was een heus examen, waarin de belangrijkste spelregels van het pupillenvoetbal werden getoetst. Alle cursisten slaagden hiervoor glansrijk, hetgeen hen een fraai SV Delden certifcaat opleverde. Daarnaast kregen alle geslaagde scheidsrechters uit handen van coördinator Gerard Dijk ook een presentje, met daarin de belangrijkste attributen voor het leiden van een voetbalwedstrijd, waaronder natuurlijk een heerlijk schel fluitje.

Komend najaar zal de nieuwe lichting pupillenscheidsrechters, onder begeleiding van ervaren clubscheidsrechters, verder oefenen met het leiden van échte competitiewedstrijden van onze E- en F-teams. Jongens en meisjes, van harte proficiat met jullie certificaat pupillenscheidsrechter, en heel veel plezier gewenst met het fluiten bij SV Delden!