SV Delden heeft zondag 7 december een 3-4 overwinning geboekt op FC Aramea. In een koud Enschede waren de ploegen goed aan elkaar gewaagd en het scoreverloop ging tot aan het einde gelijk op. SV Delden wist echter een keer vaker het net te vinden en neemt daardoor drie belangrijke punten mee naar Delden.

De wedstrijd in Enschede begon later dan het geplande tijdstip van 14.00 uur. Voor aanvang bleek dat de lijnen op het veld nog niet waren uitgezet en dus moest de belijningswagen snel uit het materialenhok worden gehaald. Na een flinke inzet van de materiaalman kon een kwartier later alsnog worden afgetrapt.

De ploegen doen op de ranglijst nauwelijks voor elkaar onder en ook op het veld waren de FC Aramea en SV Delden in de beginfase goed aan elkaar gewaagd. De eerste echte kans van de wedstrijd was wel meteen raak. Een hoge bal van de thuisploeg werd goed met het hoofd teruggelegd op een aanstormende speler. Deze bleef koel en schoof in de 8e minuut de bal eenvoudig achter de doelman van SV Delden: 1-0.

De blauw-gelen gingen hierna in de aanval op zoek naar de gelijkmaker. Deze liet niet lang op zich wachten. Timo Gerritsjans kon de bal in een voordeelsituatie oppikken en schoot in de 11e minuut de gelijkmaker tegen de touwen. Het spel golfde hierna op en neer en beide ploegen kregen kansjes op een tweede treffer. Het waren in de 21e minuut de gasten die opnieuw doel troffen. Joost Hendriks tikte een steekbal langs de doelman van Aramea en zette SV Delden daarmee op een 2-1 voorsprong.  In het resterende deel van de eerste helft werd er ondanks een aantal mogelijkheden aan weerszijden niet meer gescoord. Ruststand: 1-2.

Na de pauze kwam Aramea al snel op gelijke hoogte. De verdediging van SV Delden zag er in de 48e minuut niet goed uit en daar profiteerde de thuisploeg optimaal van: 2-2. In de 60e minuut was het weer de beurt aan de ploeg van René Belt. Timo Gerritsjans kwam goed voor zijn man en kon een voorzet binnenschuiven. De thuisploeg ging hierna weer op zoek naar de gelijkmaker, maar echt grote kansen kreeg Aramea niet. Net toen Delden dacht de buit binnen te hebben, viel alsnog de 3-3 uit een afstandsschot in de 89e minuut.

Het resultaat was een tumultueuze slotfase met een lange blessuretijd. In de 98e minuut was het SV Delden dat met een snelle counter op het doel van de thuisploeg afstormde. Uiteindelijk wist Daan Wender de doelman van Aramea te verschalken waardoor de punten alsnog meegingen naar Delden. Eindstand: 3-4.