Goed nieuws! De competities in het amateurvoetbal worden hervat en vanaf donderdag opent sportkantie De Finish haar deuren weer.

Vandaag heeft de KNVB bekend gemaakt (klik) dat de competities in het amateurvoetbal worden hervat. Voor SV Delden geldt:

• Voor de categorie A (SV Delden 1) neemt de KNVB over de wijze waarop deze competities zullen worden uitgespeeld op vrijdag 28 januari een definitief besluit. In ieder geval zullen vanaf het weekend 5/6 februari de eerste inhaalwedstrijden worden vastgesteld.
  • Alle overige categorieën in het veldvoetbal (senioren, junioren en pupillen) gaan aankomend weekend 29/30 januari starten met het reguliere programma. De speeldagenkalender blijft voor deze categorie ongewijzigd.
  • De wedstrijden die bij de pupillen eerder gespeeld hadden moeten worden in de 3de fase komen te vervallen.
  • Inhaalwedstrijden voor de junioren en de senioren worden zoveel mogelijk gepland in inhaalweekenden om zoveel mogelijk de competities uit te spelen.

Iedereen mag weer overdag en 's avonds binnen en buiten sporten. De volgende regels gelden:

• Er mogen weer competitiewedstrijden worden gespeeld.
  • Publiek is weer toegestaan bij trainingen en wedstrijden tot maximaal 22.00 uur.
  • Sportkantines mogen weer open, tot maximaal 22.00 uur.
  • Kleedkamers, toiletten en douches zijn open. Wel moet vanaf 18 jaar een coronatoegangsbewijs (CTB) getoond kunnen worden.
  • Vanaf 13 jaar dient er een mondkapje gedragen te worden in binnenfaciliteiten op buitensportlocaties, zoals kleedkamers en de sportkantines.
  • Zit je in de auto met personen uit een ander huishouden? Het advies is dan een mondkapje te dragen. Dit geldt voor iedereen van 13 jaar en ouder.
  • Er is geen beperking meer in de groepsgrootte bij het (zaal)voetbal.
  • Iedereen moet zich aan de basisregels houden om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Sportkantine de Finish gaat is vanaf donderdag 27 janauri weer open, waarbij het volgende geldt:

• De Finish gaat van di t/m do open van 20:00-22:00 uur.
  • De Finish gaat op zaterdag en zondag 45 min voor aanvang wedstrijd open.
  • Bij binnenkomst dien je je QR code te laten zien.
  • Je hebt een vaste zitplaats.
  • De Finish is op dit moment zo ingericht dat de 1,5 meter gewaarborgd kan worden. Er mag niet geschoven worden met tafels en stoelen!
  • Bij vertrek van de zitplaats dien je ten alle tijden je mondkapje te dragen.
  • Heb je corona gerelateerde klachten? Blijf thuis en laat je testen.

Update: vanaf vrijdag 18 februari:

• kunnen alle locaties in ons land weer open tot 01.00 uur. Het coronatoegangsbewijs (3G) blijft nog tot 25 februari gelden op alle locaties waar die nu al getoond moet worden.
  • Eenmaal binnen op deze locaties is een vaste zitplaats, het dragen van een mondkapje en het houden van 1,5 meter afstand niet meer verplicht. Ook geldt er geen bezoekersnorm meer.

En vanaf vrijdag 25 februari:

• nemen we afscheid van:
    • het coronatoegangsbewijs (3G) op locaties waar minder dan 500 mensen binnen zijn;
    • de verplichte 1,5 meter afstand;
    • het dragen van een mondkapje bij verplaatsing in de horeca;
    • een maximaal aantal bezoekers en een vaste zitplaats in de horeca.

Succes en vooral heel veel plezier!

Namens het bestuur en (jeugd-)secretariaat