klik op de foto voor meer foto's  ( ivm de  slechte weersomstandigheden zijn de foto's van slechte kwaliteit)

SV Delden heeft op zondagmiddag een verdiende zege geboekt op Sportclub Neede. Op het eigen sportpark de Mors eindigde het aantrekkelijke, doelpuntrijke en sportieve duel in 4-2. Door de zege stijgt Delden naar plek 3 op de ranglijst.

Delden kende een slechte start van de wedstrijd. Al na twee minuten spelen moest de doelman van de thuisploeg namelijk vissen.

De blauw-gelen gingen hierna op zoek naar de gelijkmaker, maar moesten daar, ondanks de nodige mogelijkheden, bijna een half uur op wachten.

In de 29e minuut viel de treffer toch. Na een combinatie door het hart van de verdediging, rondde Colin Verberne prima af.

Delden ging hierna goed door en in de 37e minuut kreeg de ploeg een strafschop na een handsbal. Deze werd zonder problemen verzilverd door Scott Wold.

Vijf minuten voor de pauze leek de ploeg van trainer en coach Rob Bakker de wedstrijd al te beslissen. Colin Verberne probeerde het van afstand en wist de doelman te verrassen. Ruststand: 3-1.

Na de pauze brachten de bezoekers de spanning echter als snel terug door in de 47e minuut de 2-3 op het scorebord te brengen.

Hierna was het weer de beurt aan de thuisploeg. Opnieuw wees de scheidsrechter van dienst naar de strafschopstip. De penalty werd wederom benut door Scott Wold: 4-2.

Neede probeerde wel om in het restant opnieuw de aansluiting te vinden, maar dat lukte niet. Dichterbij dan een bal op de lat kwamen de bezoekers niet meer.