Vanaf 10 augustus geldt er voor de horeca, en dus ook voor het clubhuis van SV Delden, een registratieplicht. Alle bezoekers van het clubhuis dienen op de aanwezige lijst tijd, naam en telefoonnummer te registreren. Ook wordt er gevraagd de gezondheidschecklist in te vullen.
Indien er bij wedstrijden meer dan 250 bezoekers worden verwacht, geldt de registratieplicht voor het hele terrein.

Registratie is mogelijk op de aanwezige formulieren en nu ook digitaal via een QR code of de link op de website. Digitale registratie is sneller en eenvoudiger en zorgt voor minder rijvorming tijdens piekmomenten. Ook is de privacy beter gewaarborgd met digitale registratie.

Hoe werkt het?
De bezoeker scant bij aankomst met een smartphone de QR-code, zichtbaar bij de ingang. Veel smartphones hebben een ingebouwde QR-reader in de camera: richt de camera op de QR code en deze scant automatisch de link naar het formulier. Lukt het scannen van de QR code niet klik dan met je telefoon op de onderstaande afbeelding voor de link.

gezondheidscheck gastregistratie blauw

Meteen verschijnt een vragenlijstje op de telefoon met gezondheidsvragen en de mogelijkheid naam en telefoonnummer achter te laten. Als de registratie is afgerond, wordt direct het resultaat van de gezondheidscheck zichtbaar: een groen blok met een goedkeurende vink, de bezoeker mag je gelegenheid betreden. Bij een rood blok met een kruis mag de bezoeker volgens de RIVM richtlijnen niet naar binnen.

De uitslag van de gezondheidscheck (groen of rood) wordt niet opgeslagen, alleen de eventueel ingevulde persoonsgegevens. Deze zijn afgeschermd en alleen zichtbaar voor het bestuur van SV Delden. Na 14 dagen worden alle gegevens automatisch uit de database verwijderd.

Komt er in de tussentijd een verzoek van de GGD voor een bron- en contactonderzoek, dan kan eenvoudig worden doorgegeven aan de GGD wie er op een bepaalde dag en tijdstip aanwezig waren.

Voor bezoekers die niet digitaal kunnen of willen aanmelden blijft de mogelijkheid om met formulieren op papier te registreren.