Bijna een half jaar nadat Corona het (voetbal-)leven stillegde hebben we eindelijk weer een écht voetbalweekend achter de rug op Sportpark de Mors. En wat heeft iedereen het gemist: de voetballers, maar zeker ook de vrijwilligers, de ouders en het overige publiek langs de lijn. De geldende corona-maatregelen werden prima nageleefd en mochten de pret daarbij niet drukken.

Zaterdagochtend vroeg was het al een gezellige boel bij de kabouters en welpen, waarna de dames van SVO Twickel MO13 hun eerste bekerwedstrijd speelden. 's Middags zag een ruim publiek in een heerlijk zonnetje toe hoe JO15 de bekerwedstrijd tegen Bentelo wist te winnen. De jongens van JO13 hadden even daarvoor minder succes, maar maakten voor het eerst kennis met het grote veld en doen zo de nodige ervaring op voor de competitie.

Op zondagochtend boekte 'Delden DREI' een 'historische' overwinning door in de bekerderby Rood Zwart 7 te verslaan.
SV Delden 1 had het zondagmiddag lastig tegen derdeklasser RSC. Waar midweeks nog met 5-1 werd gewonnen in de oefenwedstrijd tegen PW, werd in Rossum met dezelfde uitslag verloren.

Volgende week beginnen ook de jongere teams met hun eerste wedstrijden en speelt SV Delden 1 de eerste officiële thuiswedstrijd sinds maart. EMOS is dan de volgende tegenstander in de beker.