Inmiddels is de laatste paal officieel de grond in gegaan en de bouw van de nieuwe sporthal is dan ook echt begonnen. Achter de schermen is er natuurlijk al van alles geregeld door de 4 verenigingen; Voetbalvereniging SV Delden, korfbalvereniging DKV Zwart-Wit, handvalvereniging DHV, volleybalvereniging Devoc en de SBR. Ook zijn vanaf september vorig jaar de 4 verenigingen bezig om het exploiteren van de sportkantine op een juiste manier vorm te geven. Eind 2019 is er dan ook een stichting opgericht van waaruit de 4 sportverenigingen het wel en wee van de kantine zullen gaan regelen: Stichting Sportief de Mors!

Het doel van deze stichting is om de aangesloten verenigingen te ondersteunen met de exploitatie en beheer van de sportkantine met de inzet van vrijwilligers en het stimuleren en faciliteren van gezamenlijke (sport)activiteiten. "Het is een hele mond vol, maar de bedoeling is dat wij een kantine gaan neerzetten waarin alle verenigingen, gast verenigingen, elk team en elke bezoeker zich thuis voelt. Omdat elke vereniging is vertegenwoordigd in het bestuur hopen we aan alle wensen gehoor te kunnen geven en zo het iedereen zoveel mogelijk naar de zin te maken in ons nieuwe onderkomen."

En ja hoe zal de kantine dan gaan heten? In januari 2020 heeft iedereen de mogelijkheid gekregen om een naam in te sturen. "We hebben ruim 180!!! verschillende inzendingen mogen ontvangen en samen met de werkgroep Identiteit hebben we inmiddels een winnaar gekozen. We houden de naam nog even geheim, maar zullen deze samen met het logo, de huisstijl en een heuse website medio mei aan jullie presenteren."