Beste leden en ouders,

In de afgelopen weken volgden de berichten over de maatregelen om het Coronavirus tegen te gaan elkaar snel op, zo ook vanuit SV Delden. Nu duidelijk is dat de maatregelen nog wel even gaan duren maken we de balans op wat dit alles voor SV Delden en haar leden betekent.

Wat zijn de gevolgen van de maatregelen
Helaas is de competitie voortijdig gestaakt door de beperkingen die nodig zijn om het Coronavirus te stoppen. Hierdoor is ook de grootste activiteit van het seizoen, de afsluiting met dit jaar daarbij de derby tegen Rood Zwart helaas afgelast. Ook hadden we onze succesvolle trainer Wouter Kwakkenbos een mooier einde van zijn tijd bij SV Delden gegund. Een feestelijk afscheid komt er natuurlijk nog, we zullen dat zodra de maatregelen dit weer toelaten organiseren.
Ook alle andere activiteiten zijn afgelast voor de komende tijd. Dat betekent: geen jeugdkamp in juni, geen Sportweek, maar ook geen gezellig samenzijn voor een aantal senioren tijdens de kaart- en bingo avonden.

Financieel gezien hebben de maatregelen voor SV Delden natuurlijk ook nadelige gevolgen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het ontbreken van kantine-inkomsten en inkomsten van de hierboven genoemde activiteiten. Gelukkig heeft SV Delden de nodige reserves opgebouwd en hopen we daarnaast een beroep te kunnen doen op een aantal fondsen en draagt de KNVB haar steentje bij. De contributie blijft, net als in de zomermaanden, gewoon dooplopen. Dat geldt tevens voor bijvoorbeeld inningen van Hart van Delden. Mochten leden of sponsoren door Corona lastig zitten met betalingen, dan kan daar in overleg met de penningmeester een passende oplossing voor gezocht worden.

Wat er wel door kan gaan
We hebben al een mooie wc rollen challenge gezien op insta van een aantal jeugdleden uit Deldenerbroek. Wat zou nu leuker zijn dan alle teams de wc-rol challenge te laten doen? Dus trainers en jeugdleden; bedenk een leuke challenge die je nu met je team kunt doen; trap een bal of WC rol door naar de volgende of laat zien welke tricks je kunt van de Vton Play App. De jeugdcommissie zal op een later moment een prijs uitreiken voor het team met de leukste challenge! Ook de seniorenteams kunnen hieraan meedoen als ze durven, maar een virtueel biertje drinken in Zoom of Hangouts behoort natuurlijk ook tot de opties. Kunnen jullie het kantinegevoel toch nog een beetje oproepen. We hopen als de omstandigheden het weer toelaten met jullie allemaal het nieuwe seizoen feestelijk te openen.

Zoals jullie misschien wel hebben gezien gaat de bouw van ons nieuwe Sportpark de Mors gewoon door. De betonvloeren worden zeer binnenkort gestort en dan gaat het alweer de lucht in. Achter de schermen zijn nog steeds vele commissies druk met het uitwerken van diverse plannen met betrekking tot de inrichting en inzet van vrijwilligers.

Ook de bestuursvergadering gaat ‘gewoon’ door, voor het eerst in de historie ‘online’ via Skype. Voor enkele bestuursleden was dat zelfs een compleet nieuwe ervaring. Vast punt op de agenda is uiteraard Sportpark de Mors. Daarnaast is er onlangs onder andere besloten om, in samenwerking met de KNVB, te gaan werken aan een nieuw (jeugd) voetbalbeleidsplan. Het bestuur is met de benoeming van twee nieuwe bestuursleden bijna op volle sterkte, wel zijn we nog steeds op naar een secretaris om het bestuur compleet te maken. Klik hier voor de vacature op de website.

Tot slot
Dames en heren, het is jammer dat we elkaar niet kunnen treffen op de club, om te voetballen, te vergaderen of gewoon een biertje te drinken. We hopen dat jullie je door deze lastige tijd heen slaan in goede gezondheid. Let een beetje op elkaar, ook op afstand. Hopelijk kunnen we dan over niet al te lange tijd met elkaar weer het glas heffen op ons SV Delden.

Wij wensen iedereen fijne paasdagen, met hartelijke groet,

Bestuur SV Delden
Hans van Laarhoven, Leo Rouhof, Bert Morsink, Carmen Brinkcate, Maartje Fisscher en Peter Brusse