klik op de foto voor meer foto's

Op woensdag 12 februari hebben elf spelers van SV Delden JO13 met succes deelgenomen aan de cursus pupillenscheidsrechter. De avond werd verzorgd door KNVB docent Jan Everlo, op uitnodiging van de scheidsrechterscommissie.

De enthousiast uitgelegde theorie werd afgewisseld met een praktijkgedeelte tijdens een onderlinge wedstrijd van de JO10 teams, waarbij iedere deelnemer een gedeelte van de wedstrijd moest leiden. De avond werd afgesloten met een pittig examen, waar alle jongens met vlag en wimpel voor slaagden. Daarvoor ontvingen de deelnemers behalve een certificaat ook alle als scheidsrechter benodigde attributen, zoals een scoreboekje, kaarten en natuurlijk een fluitje. Namens de scheidsrechterscommissie overhandigde Arjan Laarhuis een presentje aan docent Jan Everlo als dank voor de leuke en interessante cursus.

Onder begeleiding van ervaren scheidsrechters zal er ervaring worden opgedaan in echte wedstrijden, waarna de nieuwe lichting pupillenscheidsrechters zelfstandig wedstrijden mag fluiten voor de JO8 t/m JO11 teams. Door de aanwas van nieuwe enthousiaste scheidsrechters blijft SV Delden in staat om de pupillenwedstrijden met eigen jeugdscheidsrechters in goede banen te leiden. En wie weet hebben we zelfs wel de nieuwe Bjorn Kuipers onder onze gelederen.