Eind vorige week bereikte ons het droeve bericht dat Bennie Oude Nijhuis is overleden. Bennie was jarenlang de beheerder van de kantine van SV Delden. Vrijwel de gehele huidige generatie seniorenvoetballers weet niet beter dan dat Bennie achter de bar stond.

Elke zaterdag en elke zondag zorgde Bennie ervoor dat de kantine open was. In alle vroegte bracht hij het clubhuis in gereedheid voor een nieuwe voetbaldag, te beginnen met het openen van de deuren van de kleedkamers. In de kantine ruimde Bennie eventueel achtergebleven rommel op van de dag ervoor, indien nodig zette Bennie de tafels en de stoelen weer keurig in het gelid en als er in de keuken nog vuile vaat stond, dan zorgde Bennie ervoor dat ook dit weer schoon op de juiste plek kwam te staan.

Bennie was vanzelfsprekend ook de persoon waar je, na de laatste bardienst, de sleutelbos van het clubhuis en de portemonnee met de inhoud van de kassa terug diende te brengen. Zo hield Bennie altijd controle over wat er in de kantine van SV Delden gebeurde.

Het clubhuis van SV Delden was in die tijd bijna 'het tweede huis' van Bennie, want ook doordeweeks was hij vrijwel dagelijks op De Mors te vinden. Niet alleen om ook doordeweeks het clubhuis netjes te houden en om wekelijks de otto's aan de straat te zetten, maar bijvoorbeeld ook om de voorraad achter de bar en in de keuken aan te vullen, in aanloop naar weer een nieuw voetbalweekend.

Zeven jaar geleden is Bennie gestopt met het dagelijks beheer van het clubhuis, maar ook daarna heeft hij nog lange tijd wekelijks meegeholpen met de schoonmaak door de maandagochtendploeg. Daarnaast was Bennie een fanatiek kaartspeler, vroeger op de zondagochtend, aan de ronde tafel, en tot het laatst ook op de maandelijkse kaartavond op de vrijdag bij SV Delden.

De afgelopen jaren, na het overlijden van zijn vrouw Inie, is de gezondheid van Bennie langzaamaan steeds een beetje verder achteruit gegaan. Het feit dat we vergeten zijn om in de laatste presentatiegids, over het inmiddels ter ziele gegane clubhuis 'Trefhook 'n Mös', een kader te wijden aan de rol die Bennie - 'de laatste echte kantinebeheerder van SV Delden' - hierin altijd gespeeld heeft, voelt nu als een dubbel gemiste kans.

Donderdag 19 december is Bennie Oude Nijhuis op 81-jarige leeftijd overleden. We wensen Han veel sterkte met dit verlies.

Bestuur en leden Sportvereniging 'Delden'