Johan Boensma woonde in zijn jeugd in Borne. Hij was destijds een goede voetballer en speelde jaren in het eerste elftal van NEO. Toen Johan en Ans in Delden kwamen wonen, werd hij via een korte periode bij Rood Zwart, lid van SV Delden. Hij speelde toen in het 5e elftal, het zogenaamde veteranen elftal.

Toen hij stopte met voetballen deed hij vrijwilligerswerk bij de Maandagmorgen groep. Hij was een gezellige prater, die veel wist over het voetbal in de regio, over goede en slechte spelers en scheidsrechters. Hij vertelde hele anekdotes over wedstrijden die hij gespeeld had.

Als hij een maandagochtend niet kon helpen bij de schoonmaak in het clubhuis belde hij altijd van tevoren en hij vertelde dan vaak dat er een zoon of dochter hulp nodig had. Je kon merken dat hij dat klussen graag deed.

De laatste jaren was het veel kwakkelen met zijn gezondheid. Tenslotte is hem toch de val in de kelder fataal geworden. Het leek nog even de goede kant op te gaan. Bij een bezoek aan hem in het Borsthuis in Hengelo, was hij weer een middag de gezellige prater. Binnen de kortste keren had Johan aan tafel weer een paar bekenden verzameld. “Met den heb ikke nog joaren in ’t eerste spolt,”zei Johan.

Helaas was deze opleving van korte duur. Op vrijdag 18 oktober kregen we het bericht dat Johan overleden was. We zullen hem in onze groep en bij onze club heel erg missen.

We wensen zijn vrouw Ans, zijn kinderen en kleinkinderen veel sterkte in de komende tijd.

Namens bestuur, leden en de maandagmorgen groep SV Delden
Gerrit Seppenwoolde