SV Delden 1 heeft op zondag 20 januari voor een flinke verrassing gezorgd door RSC met een 3-1 nederlaag terug naar Rossum te sturen. Voor RSC, dat de minste verliespunten heeft in de Vierde Klasse A, was het pas de tweede nederlaag van het seizoen. Door de zege staat SV Delden nu gedeeld eerste met Borne en KOSC. RSC heeft nu twee punten achterstand, maar nog wel een duel tegoed.

SV Delden en RSC maakten er in de eerste helft niet bepaald een spektakel van voor de toeschouwers. In ijzige omstandigheden hielden de ploegen elkaar goed in evenwicht. Ook de twee doelpunten in het eerste bedrijf werden eerlijk verdeeld. RSC kwam na 35 minuten spelen op 0-1. Een minuut later maakte Delden echter alweer gelijk. Sven Wold zette na een mooie aanval over links de bal voor op Christian Vreriks. Die nam goed aan en rondde keurig af. Ruststand: 1-1.

Na de pauze kwam Delden goed uit de startblokken en nam het initiatief in de wedstrijd. RSC moest steeds verder terug en het was wachten op een Deldense treffer. Sven Lutke Willink was in de 62e minuut dichtbij, maar hij zag zijn inzet via de keeper en de lat achter het doel verdwijnen. In de 70e minuut kwam toch de verdiende voorsprong voor Delden. Christian Vreriks zette de bal goed voor en een verdediger van de bezoekers liep de bal over de eigen doellijn: 2-1.

Ruim tien minuten voor het einde gooide Delden de wedstrijd in het slot. De bal leek na een voorzet achter te gaan maar Joost Hendrikse schoot uit een bijna onmogelijke hoek toch raak. Het bleek het laatste wapenfeit van de wedstrijd. Eindstand: 3-1.