Voor de tweede keer dit kalenderjaar zijn de spelers van de JO17-1, onder leiding van coach André Spikkert, kampioen geworden.

Eerder dit jaar waren ze al de beste in de voorjaarscompetitie en nu wederom de nummer één in de derde klasse!
In de laatste wedstrijd van dit najaarsseizoen kwam SV Delden zeer voortvarend uit de startblokken. Voor de wedstrijd was er nog de nodige spanning en de tegenstander Achilles had zich ook terdege voorbereid. De gasten uit Hengelo gingen voor de spreekwoordelijke eer en het moet gezegd, ze bleven tot het laatste fluitsignaal met volle inzet sportief strijden. Een compliment voor Achilles!

Bij Delden liep het de eerste twintig minuten zo goed, dat bijna elke kans werd verzilverd. Rechtsbuiten Nick was goed op dreef en prikte er maar liefst vijf in. Tel daarbij een eigen doelpunt op en één van de voet van de hardwerkende Tom en de teller stond bij rust op zeven.

In de tweede helft nam Delden iets gas terug. Het collectief stond, er kon doorlopend gewisseld worden en Delden liep verder uit naar een overweldigende 11-0 tegen de nummer vier van de ranglijst. De nul houden was nog niet zo eenvoudig, maar dankzij het uitstekende keeperswerk van Jasper werd dat resultaat ook gehaald. Het eindsignaal werd met gejuich ontvangen en in goede sfeer was er na de wedstrijd tijd voor muziek, drinken en een lekkere vette hap. Ergens begin volgend jaar gaat het team het kampioensfeest nog eens dunnetjes overdoen. 2 februari speelt het JO-17 team de volgende ronde in de beker, een thuiswedstrijd tegen DZC uit Doetinchem.