De JO17-1 oftewel het B1-elftal van SV Delden is zaterdag 3 juni kampioen geworden in de 3e klasse voorjaarscompetitie 2018. Het team onder de bezielende leiding van trainer/coach Andre Spikkert (trainert), leider Ronald Schutte (vlaggert) en steun en toeverlaat Angelique Neuber, wist op de laatste speeldag het kampioenschap veilig te stellen met een 5-0 overwinning op vv Borne.

Het team kwam in de najaarscompetitie van 2017 nog redelijk mee, in het linker rijtje, maar deze voorjaarscompetitie was het heer en meester. Alhoewel de start wat stroef was met een gelijkspel in het tweede duel, uit bij Quick. Niet alleen de jongens maar ook de coach kon daar lering uit trekken. Daarna werden een paar wedstrijden met ruime cijfers gewonnen. Op 21 april stond de kraker, uit tegen ATC, op het programma. In een spannend duel, met veel publiek, een wat merkwaardige scheids en een te fanatieke vader, kwam een ruime voorsprong nog even in gevaar, maar werd daar de basis gelegd richting het kampioenschap met een 3-4 overwinning. Althans dat was de verwachting want in de daaropvolgende wedstrijd, die pas op 12 mei werd gespeeld, werd er thuis verloren van Achilles, waardoor SV Delden zichzelf een nieuwe concurrent had gecreëerd. De B1 herpakte zich weer, was weer compleet en er werd twee keer gewonnen.

Vorige week met maar liefst 0-12. Typerend aan die wedstrijd was dat er veel verschillende spelers scoorden en dat er de ruimte geboden werd om de vaste verdedigers voorin mee te laten doen en de aanvallers achterin. Daar zit ook de kracht van dit team. Niet alle spelers zijn van hetzelfde kaliber, maar er wordt met elkaar en voor elkaar geknokt, gestreden, gedold, gemopperd en gelachen. De spanning was voelbaar, nu er met nog één wedstrijd te gaan, gewonnen moest worden om eerste te blijven. Groot was dan ook de opluchting, verleden week, toen de uitslag van naaste concurrent, Achilles, doorkwam. Zij hadden, verrassend genoeg punten laten liggen. Met drie punten voorsprong en een enorm goed doelsaldo kon het dus voor de blauw-gelen eigenlijk niet meer misgaan.

Tegen Borne speelde SV Delden een prima pot. Alle spelers waren tot in de schoenveter gemotiveerd. Na een paar minuten spelen zagen de in grote getalen toegestroomde toeschouwers het wellicht mooiste doelpunt van de middag. Een prachtige pass over de verdediging heen, die door de spits koeltjes werd afgerond. Borne bood goed weerstand en ging de strijd sportief maar wel stevig aan. Ze gingen nog voor de 2e plaats. SV Delden had de kansen maar ging met slechts 1-0 de rust in. Na de rust ging het echter van een leien dakje, mede ook doordat de Bornse doelman niet z’n beste middag had en op een paar eenvoudige schoten misgreep. Zo liep SV Delden makkelijk uit naar de 5-0. Het resultaat van een goed collectief.

Na de wedstrijd kon het feest losbarsten. De ouders hadden voor een leuke verrassing gezorgd door een speciaal kampioensshirt te laten drukken. Er was vuurwerk, champagne en een medaille en als toetje mocht het team op de platte kar een rondje door Delden maken. Een bezoekje aan Delden-West kon niet ontbreken en DJ Jelmex zorgde voor de stevige beat die geen Deldenaar kan zijn ontgaan.

Als afsluiting de barbecue bij de trainer thuis! Het bleef nog lang gezellig.