Met drie afwezige spelers was het een puzzel voor de technische staf om goed voor de dag te komen tegen middenmoter Reünie uit Borculo. Over de gehele wedstrijd genomen zal Delden iets meer balbezit gehad hebben, maar de tegenstander was uiterst effectief in het afronden van de kansen.

Na een aftastende opening was het bij de eerste aanval al raak. De Delden defensie zag er niet goed uit en Reünie kon over hun linker kant de bal terugleggen en beheerst in de verre hoek schieten.

Het middenveld van de SV Delden moest alle zeilen bijzetten om de beste speler op het veld, de ervaren Herman Hennink, in toom te houden. Daarbij soms geholpen door de leidsman, die de duels vaak in het nadeel van de Reünie speler beoordeelde.

Net toen Delden wat beter in de wedstrijd kwam werd een slordige terugspeelbal fataal en werd de achterstand verhoogt naar 2-0. Toch liet Delden het kopje niet hangen en bleef het druk zetten. Met een 2-tal vrije trappen op de rand van de zestien had meer gedaan kunnen worden en Sven Wold toucheerde de bal net iets te licht, vrij voor de keeper. Tussendoor bleef de tegenstander gevaarlijk en snel in de counter en moest doelman Twan Eijssink handelend optreden. Lang had de prima fluitende scheidsrechter de kaarten op zak weten te houden maar eerlijk verdeeld over beide ploegen werden er nog voor de rust vier kaarten getoond. Dat dit aan Delden zijde wederom tot een schorsing leid, zegt iets over het naïeve gedrag van enkele spelers.

Na de rust probeerde Delden wederom het initiatief naar zich toe te trekken, maar kon het niet doordrukken en ontbrak de eindpass. Reünie was feller in de duels en counterde na ruim een kwartier spelen in een zeer snel tempo naar de 3-0. Nog geen vijf minuten later kregen de blauw-gelen dan toch hun verdiende doelpunt. Christiaan Vreriks ronde de team inspanning af. 3-1.

Scott Wold voorop in de strijd en met good-old Colin Neuber nog binnen de lijnen gebracht, probeerde Delden nog wel, maar het was niet goed genoeg. Toen Hennink de 4-1 binnen kopte was het gedaan. Niels Oude Wesselink had z’n rentree in dit seizoen nog fraai kunnen belonen, maar de doelman van Reünie had tussen het vele praten door, ook oog voor de bal. De ploeg uit Borculo staat weliswaar maar zesde, maar wel bovenaan in de derde periode en dat was goed te zien in de felheid waarmee het speelde.

Delden zakt, op doelsaldo naar de 3e plaats. Volgende week maandag is het zaak om laagvlieger Heeten aan de zegekar te knopen, want dan kan het zich daarna opmaken voor de afsluitende klapper van het seizoen, uit tegen de huidige nummer twee, WVV uit Hengevelde.