Dit seizoen is er door de KNVB een nieuwe vorm van competitie ingevoerd; drie fasen voetbal. De bekerwedstrijden in september zijn uitgebreid naar vijf wedstrijden. Deze wedstrijden was ons JO19-1 gekoppeld aan teams uit de hoofdklasse. Dit waren tegenstanders die een maatje te groot waren.

Eind oktober begon de tweede fase, waar onze JO19 werd ingedeeld in de 3e klasse. Het team van Christiaan Spijkerman en Wim Wold ging vastberaden de competitie aan met als doel de 2de klasse te behalen. Een nivo waar dit team thuis hoort.

Na vier duidelijke overwinningen kon vandaag de winst in de 2e fase behaald worden, uitgerekend bij Rood Zwart JO19-2. Op een ijskoude Scheetheuvel was Delden de betere ploeg maar bood Rood Zwart lang heel goed tegenstand. Uiteindelijk stond er een 0-3 eindstand op het bord. Onze JO19 heeft zijn doel bereikt en gaat in de voorjaarscompetitie op een prima nivo spelen in de 2de klasse.

Na afloop was het nog lang gezellig in de V.V. Rood Zwart waar Nederland op de schermen won van de Verenigde Staten op het WK.

JO19, Gefeliciteerd met dit resultaat!