Dat sporten en bewegen gezond is weten we, zowel fysiek als mentaal. Dat hebben we juist nodig in deze tijd. Het is dus positief nieuws dat de jeugd t/m 18 jaar weer buiten mag sporten vanaf vandaag, daar zijn we blij mee!

Nu het kabinet heeft besloten dat de jeugd vanaf 29 april voorzichtig weer mag trainen op de voetbalvelden, heeft de KNVB in samenwerking met NOC*NSF protocollen voor alle sportverenigingen opgesteld. Naast de protocollen die vanuit de KNVB opgesteld zijn, heeft SV Delden de Gemeente Hof van Twente een uitgebreid plan van aanpak voorgelegd, zodat we verantwoord kunnen opstarten. Dit plan is ondertussen door de gemeente goedgekeurd.

Corona-contactpersoon SV Delden en sportprotocol
Als er vragen zijn of ouders twijfelen om hun kind deel te laten nemen aan clubactiviteiten, kunnen zij contact opnemen met de Corona-contactpersoon binnen SV Delden. Dit is Carmen Brinkcate, telefoon 06-25024490.
Hier (pdf) vind je altijd de meest actuele versie van het NOC*NSF sportprotocol.

Corona-coördinator trainingsdagen
• Bij de hoofdingang worden spelers en trainers opgewacht door de aanwezige
Corona-coördinator en volgen de instructies van hem of haar op;
• Corona-coördinator is 15 minuten voor aanvang van een trainingsblok aanwezig;
• Corona-coördinator ziet toe op naleving regels en spreekt mensen waar nodig aan.

NIET-leden van harte welkom
De overheid en natuurlijk ook SV Delden moedigt aan dat zoveel mogelijk jeugd uit Delden en omgeving weer lekker gaat sporten. We willen daarom ook graag dat zoveel mogelijk jeugd de kans krijgt mee te doen, dus ook niet-leden van SV Delden, wees van harte welkom. Om vooraf inzicht te krijgen of ook NIET-leden mee willen trainen, moeten zij zich bij de Corona-contactpersoon (Carmen Brinkcate) aanmelden. Van haar krijg je te horen op welke dag en tijdstip je mee kunt doen.

Routing voetbaltraining
• Jeugd die zelfstandig op de fiets naar de voetbal komt, parkeert deze bij zwembad de Mors en loopt richting de hoofdingang;
• Jeugd die gebracht wordt met de auto, wordt op de parkeerplaats uit de auto gelaten (ouder/verzorger stapt niet uit);
• Bij hoofdingang worden spelers en trainers opgewacht door de aanwezige Coronacoördinator (herkenbaar aan hesje) en volgen de instructies van hem/haar op;
• Tijdens de training zal de Corona-coördinator toezien op naleving van alle regels en waar nodig mensen aanspreken;
• Na de training begeleidt de trainer zijn team via zij-uitgang Sportlaan (grote hek) terug naar parkeerplaats en fietsenstalling zwembad de Mors;
• Te allen tijde wordt 1,5 meter afstand gehouden.

Protocollen KNVB
In de protocollen die de KNVB heeft opgesteld staan de praktische regels om veilig en verantwoord georganiseerd te kunnen sporten in de leeftijdsklassen t/m 12 jaar en 13-18 jaar. Onderstaand de links naar de documenten met specifieke protocollen per doelgroep:
Coronaprotocol Spelers
Coronaprotocol Ouders
Coronaprotocol Trainers
Coronaprotocol veiligheid- & hygiëneregels

Trainingsschema
De jeugd- en technische commissie heeft een trainingsschema gemaakt waarin voorlopig ieder team één trainingsavond per week mag trainen. Via je trainer / leider hoor je wanneer voor jou team de training weer hervat wordt. Ieder team dient zich aan de ingeplande dag en tijdsblokken te houden. Zie ook hier het schema (PDF) van de tijdelijke veldindeling.

Maandag
• JO9 (18:00 - 19:15 uur)
• JO10 (18:00 - 19:15 uur)
• JO12 (18:00 - 19:15 uur)
• WISSELTIJD
• MO17 (19:45 – 21:00 uur)
• JO19 (19:45 - 21:15 uur)

Dinsdag
• JO8 (18:00 – 19:15 uur)
• JO11 (18:00 - 19:15 uur)

Woensdag
• MO15 (17:45 - 19:00 uur)
• JO15 (18:30 - 20:00 uur)

Donderdag
• JO13 (18:15 - 19:30 uur)

Zaterdag
• Kabouters van 3 tot 6 jaar (10:00 – 11:00 uur)
• Welpen 6 en 7 jaar (10:00 – 11:00 uur)

Kabouters en Welpen

De jongste jeugd gaat aanstaande zaterdagmorgen 2 mei weer de wei in. Deze Kabouters (3 tot 6 jaar) en Welpen (6 en 7 jaar) trainen iedere zaterdagmorgen van 10:00 – 11:00 uur. Onder begeleiding van onze jeugdtrainers doen we allemaal leuke spelletjes zoals stadionspel, schipper mag ik overvaren, vliegtuigen en we eindigen natuurlijk met een wedstrijdje!

Bij Kabouters en Welpen geldt dat indien gewenst één ouder/verzorger op de sportlocatie aanwezig mag zijn. Voor deze persoon geldt ook dat het daar geldende protocol nageleefd moet worden.