Robin is in 2007 bij de jongste jeugd van SV Delden komen voetballen. Robin doorloopt de jeugd van de F2 t/m de JO-19.
Zijn ouders springen bij waar het nodig is, en zijn zus voetbalt bij de meisjes van SV Delden.
Naarmate Robin ouder wordt, ademt hij steeds meer voetbal. Hij is fan van FC Twente en bezoekt hier de wedstrijden, zowel thuis als uit.
In het veld is hij steeds meer een bijtertje. Hij werkt hard voor de overwinning, is boos als het niet lukt. Zijn emoties zijn altijd duidelijk. Hij is het regelmatig niet eens met de trainer of de leider maar hier komt hij altijd weer uit en hij is een vaste voetballer bij SV Delden.
5 juni 2019 gaat JO-19 richting Rigtersbleek om hier de allesbeslissende kampioenswedstrijd tussen Rigtersbleek en Losser te aanschouwen. Halverwege kan Robin de spanning niet meer aan en vertrekt naar de kantine om via whatsapp op de hoogte te blijven van de stand. Toen Rigtersbleek er niet in slaagde om met 12 doelpunten verschil te winnen ( het werd “maar” 10-1) komt een lang gekoesterde wens van Robin uit. Hij wordt KAMPIOEN met zijn team.
Zeer regelmatig wordt hij aangemoedigd door zijn ouders, later vaak in gezelschap van de hond Puck, die steevast na de wedstrijd de eerste knuffel krijgt.
Dit seizoen is het eerste jaar bij de senioren. Robin maakt zich, samen met een paar andere jongens, hard voor een vriendenteam. Mede door zijn drive ontstaat DELDEN DREI. Hij is trots op zijn team en zijn leidersjas.
Hoewel het DELDEN DREI, na een vliegende start, nog niet zo goed lukt om punten te pakken hebben ze geweldig veel lol in de trainingen, de wedstrijden en de 3e helft. Robin is helemaal in zijn element.
Helaas blijkt zondag 8 december jl. een fatale dag. Robin wordt onwel tijdens de wedstrijd. Zijn team en SV Enter verlenen de eerste hulp en terwijl de ambulance Robin naar het MST in Enschede brengt, blijft zijn team verslagen achter.
Robin vecht nog ruim 9 weken voor zijn leven. Zijn team DELDEN DREI leeft mee en steunt elkaar maar op donderdag 13-2-2020 wordt duidelijk dat ze definitief een gedreven, lieve en enthousiaste voetbalmaat moeten missen.

Namens alle leden van SV Delden wensen we Bob en Moniek, Iris en Leon en verdere familie en vrienden heel veel sterkte om dit onbeschrijflijke verlies te dragen.

Bestuur SV Delden en DELDEN DREI