klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 18 oktober een punt gepakt in de uitwedstrijd tegen Phenix. In een gelijkopgaand en spannend duel, met volop kansen voor beide doelen, kwamen de Enschedeërs in het eerste half uur op een 2-0 voorsprong. Joost Hendrikse en Timo Gerritsjans brachten nog voor rust de stand weer in evenwicht. Nadat Phenix vlak na rust maximaal profiteerde van een misverstand in blauw-gele defensie, was het opnieuw Joost Hendrikse die SV Delden op gelijke hoogte bracht. Ondanks vele kansen over en weer en mede dankzij enkele formidabele reddingen van doelman Ivo Otten werd er in het laatste half uur niet meer gescoord: 3-3.

Na de overwinning van vorige week ging de ploeg van trainer Harold Oude Veldhuis met het nodige zelfvertrouwen van start. De eerste dreun voor de blauw-gelen liet echter niet lang op zich wachten. Al na drie minuten spelen draaide een van de aanvallers van Phenix makkelijk weg bij zijn tegenstander en schoot via de paal de 1-0 binnen. SV Delden kon daar aanvankelijk weinig tegenover stellen, maar in de 12e minuut werd het bijna 1-1. De lob van Sven Wold verdween echter over het doel.

Na een kwartier spelen kreeg Phenix de kans om opnieuw te scoren. De inzet van dichtbij verdween echter hoog over. In de tegenstoot kwamen Timo Gerritsjans en Joost Hendriks in schietpositie, maar dit leverde niets op. Timo Gerritsjans kreeg in de 25e minuut een prima mogelijkheid om dan toch de gelijkmaker te scoren maar ook nu trof de inzet geen doel. Phenix was niet veel later wel trefzeker uit een counter. De bal werd opzij gelegd en simpel binnengetikt: 2-0.

SV Delden nam hierna wat meer risico en probeerde voor de pauze in ieder geval de aansluitingstreffer te scoren. Joost Hendrikse miste eerst nog maar was niet veel later wel trefzeker. Raymond van der Roest leverde de bal af bij Sven Wold die de paal trof. Uit de rebound was het Hendrikse die voor de 2-1 zorgde. Het doelpunt gaf SV Delden meer vertrouwen en vijf minuten later werd de stand helemaal gelijkgetrokken. Timo Gerritsjans maakte op de rand van het strafschopgebied de bal vrij en plaatste deze in de verre hoek: 2-2. Phenix trof hierna nog twee maal de lat en SV Delden zag een kansrijke counter wegens buitenspel worden afgevlagd. Ruststand: 2-2.

De eerste kans na de pauze was voor SV Delden via Sven Wold, de inzet ging alleen naast het doel. De blauw-gelen waren hierna zelf verantwoordelijk voor de eerste mogelijkheid van de thuisploeg. Doelman Ivo Otten rekende niet op de terugspeelbal van Timo Gerritsjans en Phenix profiteerde optimaal: 3-2. Bijna besliste de thuisploeg hierna de wedstrijd, maar doelman Otten redde knap op een inzet van de Enschedese ploeg.

In de 56e minuut was het weer de beurt aan SV Delden. Joost Hendrikse kapte zijn tegenstander uit en schoot de bal via een vijandelijk been over de doellijn: 3-3. De ploeg ging hierna op zoek naar de voorsprong en daarvoor kreeg het ook kansen. Sven Wold vond eerst de doelman op zijn weg en werd daarna onderuit gehaald in het strafschopgebied. De scheidsrechter vond het echter geen penalty. Ook Niek Boerboom was uit een vrije bal dicht bij de 3-4.

In de laatste minuten moest de thuisploeg vanwege natrappen door met tien man. SV Delden probeerde het nog wel maar wist geen grote kansen meer te creëren. Het duel eindigde daardoor in 3-3, een terechte uitslag gezien de spelverhoudingen en een verdiend punt voor SV Delden, dat net als vorige week als een hecht team speelde en voor elke meter geknokt heeft.