klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 is er op zondag 12 april niet in geslaagd om de drie punten over de streep te trekken tegen concurrent DTC ’07. De Deldenaren speelden een goede eerste helft en stonden bij rust op een verdiende 2-1 voorsprong. Ook in de eerste minuten na de pauze leek er niets aan de hand en werd de score zelfs nog uitgebouwd. Hierna nam de thuisploeg gas terug en liet het de gasten terugkomen in de wedstrijd. Vlak voor tijd werd het drama voor SV Delden compleet en kwam het zelfs op achterstand. Eindstand: 3-4.

SV Delden nam vanaf de start het initiatief in de wedstrijd en ging op zoek naar een vroege voorsprong. Ondanks het veldoverwicht vielen er in de beginfase geen grote mogelijkheden te noteren. In de twintigste minuut was het Timo Gerritsjans die de eerste echte kans van de wedstrijd kreeg. Zijn inzet trof echter geen doel. Drie minuten later was het opnieuw bijna raak. Dit keer zorgde Kevin Otten voor onrust in de defensie van DTC'07. Hij zag zijn kopbal eindigen op de lat.

SV Delden bleef ook in de fase hierna gevaarlijk via onder anderen Pieter Bordes. Ook zijn inzet leverde na een half uur spelen geen doelpunt op. In de 35e minuut was het eindelijk raak. De ploeg van René Belt kreeg van de scheidsrechter een penalty toebedeeld en deze werd zonder problemen verzilverd door Marthijn Zweepe.

DTC ’07 kroop na de tegenslag wat uit de schulp en drukte SV Delden terug. Veel mogelijkheden leverde dit niet op. Sterker nog; het was SV Delden dat aan de overzijde de 2-0 binnenschoot via Timo Gerritsjans. SV Delden leek hierdoor met een ruime marge te mogen gaan rusten, maar het slotakkoord was voor de gasten. In de 44e minuut lette Delden even niet op en kon DTC'07 de aansluitingstreffer maken. Ruststand: 2-1.

Ook na de pauze ging SV Delden voortvarend van start. Al na drie minuten spelen zette Timo Gerritsjans Kevin Otten vrij voor de doelman en deze werkte prima af: 3-1. SV Delden dacht hiermee de zege binnen te hebben en nam wat gas terug. Het was voor DTC'07 het sein om extra gas te geven en in de 55e minuut was de aansluitingstreffer een feit.

Achterin kwam de thuisploeg steeds vaker in de problemen en het was wachten op de gelijkmaker. Deze bleef lang uit maar viel in de 80e minuut toch. Delden leefde hierna weer even op en kreeg via Kevin Otten vlak voor tijd nog een goed kans op de 4-3. De bal trof echter geen doel. DTC'07 maakte in de tegenaanval het drama voor SV Delden compleet door wel te scoren. De 3-4 bleek ook de einduitslag waardoor SV Delden zichzelf een slechte dienst bewijst.