klik op de foto voor meer foto's

Vandaag stond de lastige uitwedstrijd tegen BWO MB1 op het programma. Vorig seizoen werd zowel voor de beker als in de competitie van BWO verloren, dus waren de meiden van Delden extra gemotiveerd om een positief resultaat te halen. Aangezien het flink begon te regenen tijdens de warming-up begonnen beide teams doorweekt aan de wedstrijd.

Dat beide teams aan elkaar gewaagd waren, zag je in de wedstrijd terug. Regelmatig werd van beide kanten de aanval gezocht. BWO had in de beginfase de betere kansen om de score te openen. Door een ongelukkige actie van een verdedigster van BWO kon Nicky alleen op de keepster af en wist knap met links de score te openen 0-1. Na dit doelpunt werd ook Delden wat gevaarlijker voor het doel en werd het een leuke wedstrijd om naar te kijken.

Al vrij snel in de 2de helft kwam BWO op gelijke hoogte. Uit een snelle counter kreeg een van de aanvalsters van BWO met wat geluk de bal en schoot van 18,5 meter in de uiterste linkerhoek, waardoor de keepster van Delden kansloos was 1-1. Beide teams kregen vervolgens nodige kansen, maar aan beide kanten stond er een goede verdediging. Ook de beide keepsters hielden vandaag de nodige ballen eruit.

5 minuten voor tijd kwam Delden dan toch weer op voorsprong. Een fraaie aanval van Delden waarbij Milou uiteindelijk de bal kreeg en met wat geluk de bal kon afleggen op Marlon die vervolgens op doel schoot 1-2. BWO deed er in de slotfase alles aan om weer op gelijke hoogte te komen, maar dankzij de Deldense verdediging onder leiding van Pien (en een beetje geluk) was de derde overwinning op rij een feit.

Gemakkelijk was het vandaag niet, maar dankzij hard werken door het hele team een verdiende (zwaarbevochten) overwinning!!! Ook complimenten aan de scheidsrechter, hij floot een goede wedstrijd. Door personele problemen moest Delden een beroep doen op een talentvolle speelster uit de C. Milou bedankt voor het meespelen!!